Loop antenne simulering i IE3D

G

Gerry

Guest
Prøver å simulere en PCB rammeantennen hjelp IE3D.Sløyfen har en impedans på 4 360 j ohm (funnet ved beregning og simulering).Når jeg skriver at konjugert av impedansen som impedans (Begrepet brukes i IE3D) i strålingen mønsteret simuleringen funksjonen får jeg 10dB mindre antenne gevinst enn på 50 ohm saken.
Jeg ville ha forventet å bli høyere få med en konjugert kamp enn med 50 ohm, er det noe feil i min bruk av IE3D eller forståelse av antenner?
Eventuelle hjelpe ville være verdsatt.

TIA, Gerry.

Hei, Gerry: Jeg tror jeg svarte deg tidligere.Du har kanskje lagt spørsmålet her og sendte det til meg direkte.I utgangspunktet er det grunn av at få definert i IE3D tar hensyn til mismatch til normalisering impedans.For conjugate søkeord, kan du forvente gevinsten å være større enn gevinsten definert på IE3D.Begge måter er riktige.Du trenger imidlertid å tolke dem riktig.

Jian
kan du fortelle meknow kan whre jeg laste ned IE3D lapp

thx/ Advarsel # 1 - Les reglene!Det er ulovlig å be om sprekker.(Klug) /

vennligst besøk DOWNLOAD området www.zeland.com.Du må registrere licnese med serienummeret du har.Hvis du ikke gi den, vil du bli vurdert som en evaluator og brukernavnet og passordet utstedt til deg for tilgang til nedlasting i www.zeland.com er tidsbegrenset.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back