Low Latency Decimator Filter

C

cafukarfoo

Guest
Hei alle sammen,

Kan noen fortelle meg hva er den beste decimator filteret strukturen for å oppnå lav latens i forhold til tradisional CIC-filter med cascade Comb og Integrator del?

Takk.

Til min mening har CIC-filter med lav latens (gruppe forsinkelse) sammenlignet med andre filtre, selvfølgelig avhengig av bestillingen.For minimum forsinkelse, kan du prøve en IIR eller en lav rekkefølge FIR filteret på input samplingsfrekvens og sampling uten ekstra snitt.

Men jeg vet ikke programmet ditt behov, så jeg kan ikke gjøre spesifikke forslag.I den generelle downsampling tilfelle, trenger du et lavpassfilter, som kutter av frekvens komponenter over Nyquist rate av nedsamples signalet, for å forhindre fra aliasing.I tillegg er du kanskje prøver å oppnå en bestemt frekvens eller tid domene egenskaper.Vanligvis øker filter orden og / eller stoppe band demping også øker gruppen forsinkelsen.Dermed minimum forsinkelse uttynning filteret krever alltid en avveining.

Hei fvm,

Jeg er for tiden med 3 scenen CIC med 128 decimator faktor.Og gruppen forsinkelsen er 190,5 prøven.

Jeg trenger et decimator filter som decimator faktor på 128, men jeg trenger lavere gruppe forsinkelse for dette filteret.

Det hvorfor jeg er på utkikk etter andre decimator struktur.Takk.

Med andre ord, du krever en gruppe forsinkelse lavere enn 1,5 prøve perioder av nedsamples signalet.De fleste filtre med en god stopp band demping i henhold til Nyquist kriteriet har sannsynligvis en høyere gruppe forsinkelse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back