lunger

D

designer_ec

Guest
Hei,

I mitt design Jeg har lunger problem etter CTS.Jeg har lunger på to steder i design.Those to steder celle tetthet er svært high.In design enkelte område har meget mindre celle density.If jeg flytte celler fra høye celle tetthet området mot mindre celle tetthet området avoilable i design, men dette vil effekt på skew og timing (fordi flopper også flytte).Egentlig dette problemet forekomme etter optimalisere skew.Pls noen la meg vite hva bør jeg gjøre for å løse dette problemet uten efecting skew og timing.

hei designer_ec

Jeg notsure om dette vil løse ur prob.Wat kanne jeg sugges tu å bruke mykt blokkering ved høy tetthet sted der av bufferen er fortsatt plass og u dont have timmings problemer.Prøv denne måten ...Lykke

Suresh

Den myke blokkering teknikk nevnt i forrige svar er et alternativ, men som bør bare brukes som siste utvei, fordi det vil ha en dårlig innvirkning på kvaliteten på resultatene.

By the way: Vanligvis vi bruker begrepet "bruk" for å referere til plassering tetthet, og vi bruker begrepet "lunger" for å referere til ruting tetthet.Not a big deal, men det hjelper å være nøyaktig.

Mest sted & rute verktøy forstå maks utnyttelse grenser, og vil forsøke å unngå å skape slike hot-spots.Prøv å redusere høyeste tillatte utnyttelse grense og redoing plasseringen fra scratch.

Du kan også prøve å kjøre et pass av lunger optimalisering under post-CTS optimalisering mest P & R verktøy har denne evnen.

Det synes fra den opprinnelige beskrivelse som utnyttelse problemet var skapt av CTS verktøyet.Få en bedre CTS verktøy - en god en, vil ikke gjøre dette.

Flytte en masse ting for hånd er virkelig en dårlig idé fordi det vil ødelegge kvaliteten på plasseringen din.

Den skew er largeley bestemmes av CTS.Du kan optimalisere skew 3 forskjellige måter:

a) Kjør CTO etter CTS - bra for å løse vesentlige problemer

b) Kjør CTO etter ruting - bra for correcting ruting indusert timing problemene og fininnstilling skew

c) Kjør noen begrensede nyttige skew optimalisering post-rute.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back