S
shs1611
Guest
Hei, jeg overfor en merkelig problem. En av de motivene som jeg jobber på, har en LVDS-grensesnitt for dataoverføring. Disse kortene skal være eksternt tilkoblet via en back fly. Hver av disse kortene kan uavhengig testet. Nå når jeg strøm på ett kort for å teste dens funksjonalitet, LVDS tx'r slått på og aktivert. Det andre kortet er ikke tilkoblet. Når testingen er over, sier i ca 10 - 15 minutter tid, interconnect vi de 2 kortene, men ingen kommunikasjon foregår. Etter mye sondering, fant vi ut at LVDS tx'r er død. IC ble erstattet, og det samme problemet vedvarte for andre runde med testing i tillegg. Den tredje gangen, forlot vi begge kortene tilkoblet, men gjorde det ikke strøm det andre kortet. I dette tilfellet ble IC ikke skadet og design fungerte perfekt. Nå, betyr dette at tx'r ikke skal aktiveres (det er en eksplisitt enable pin) uten at det blir tilkoblet (terminering er på mottakersiden). Gjennom LVDS spec, er det sagt at oppsigelsen er bare å unngå refleksjon. Så, er det ok å la senderen aktiveres og produksjonen flyter.? Vennligst svar Takk