LVS problemet

K

khorlipmin

Guest
Jeg bruker AMS HIT-KIT, jeg er ikke sikker på om dette problemet er design kit spesifikke.Jeg definert flere gate transistorer i skjematisk og layout (striper).så hvis du ser den i netlist, en 4-gate nmos har m = 4,0 knyttet til den.
Men jeg ikke klarte å trekke ut denne informasjonen gjennom layout.Det alltid pakkes inn i fire transistorer alle som har m = 1,0 dermed gjøre mitt LVS mislykkes.
Den eneste løsningen så langt er å endre den utpakkede netlist til m = 4,0 og LVS passerer.
Dette er frustrerende for stor krets.Noen ide hva gjorde jeg gjorde galt?Tusen takk.

Hva LVS verktøy bruker du (Diva, Dracula kaliber)?
For Dracula det bør være LVSCHK alternativet i kommando-fil som lar smash eller unsmash parallelle enheter.

Jeg bruker DiVA.Er det et lignende alternativ?Jeg kunne ikke finne en så langt ...eller kanskje jeg savnet ut?

Jeg bruker Diva for Layout og virtuos skjematisk redaktør for skjematisk.Dette skjer ikke med meg.Jeg tror i enhetens egenskaper vinduet (i skjematisk) u vil ha en parameter nemlig "Ingen av Gates".U putte 4 der ute.Så for en 40um enheten automatisk vil ansette 4 mest med 10um hver.Det m = 4,0 kan være misvisende.U kan prøve det.

sankudey

Ditt divaLVS filen ikke har et parallelt forandre regelen for mosfets, eller håndterer ikke parameteren "m".Vennligst endre divaLVS.rul.

Siden jeg ikke har tillatelse til å endre filen, betyr det at det eneste valget da ville være å endre oppsettet netlist?
takket Hughes

Hvorfor ikke har tillatelse?Hvis det er eid av en annen bruker, kan du lage en kopi av den og endre kopi.

Endre oppsettet netlist er ikke en god idé.

Jeg tror du bør prøve å bruke det sakundey foreslått.
Jeg vet ikke hvordan AMS men noen PDKs krever spesielle lauyer for m> 1 enheter.
Jeg anbefaler også å se på bruksanvisningen for Ayour design kit og sende e-post til AMS - de er som regel ganske rask.

ja det er en god idé, jeg håper de vil være nyttig.vil kontakte AMS nå.

Hi everybody!

Jeg møtte til samme problem med DiVA om håndtering av M faktor gjøre noen vet endelig howw å løse dette?Takk

Den enkleste måten å unngå "m" saker er ikke å bruke mangfoldet.TSMC har noen lignende problemer i PDK.

Jeg anbefaler å bruke "bussen" representasjon i stedet.
Ved at jeg gjør noe sånt som dette: PMOS1 [1:6]
som betyr 6 ganger samme PMOS parallelt - så Wtot = 6x Wpmos

Dessuten tror jeg AMS hitkits har en spesiell LVS oppsett å bruke - bruke sin dokumentasjon.I MentorGraphics de hadde en blå meny-knappen du måtte velge befor noen LVS kjøre

hi Teddy!
Takk for svar.av "bussen" representasjon PMOS1 [1:6] mener du plassere i skjematisk 6 transistorer i parallell?for en stor krets, dette er ikke særlig praktisk.Doyou vet en annen måte mer effektiv?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back