Lyd forstyrret av GSM mobiltelefon

P

PRD

Guest
Datamaskinen har lydkort med høyttaler telefon.

Når jeg setter min mobiltelefon i nærheten av datamaskinen, og det er ringer i mobiltelefon.Foredragsholderne vil rope uønsket lyd.(Jeg tror det er lyden av RF kommunisere mellom mobiltelefon og nettverk)

Hvordan kan jeg redusere slik uønsket lyd.

Vennligst ikke fortell meg å plassere telefonen min 10m fra datamaskinene mine.

takk på forhånd.
PRD

Ganske enkelt:
1) skjerme alle kablene;
2) Bruk bare skjermede kontakter med RFI filtre;
3) Screen alle elektroniske kommunikasjonstjenester.

Lydsignalet skyldes pulsed RF-styrke som endrer polarisering poenget med transistor (både diskret og integrert i IC's) avhengig av rectifiyng egenskaper veikryssene.

Mandi

Kjære Mandi,

Mitt lydkort er inni PC, og høyttaler er utenfor kobling med kabel.Jeg forstår hva du skal gjøre med 1) og 2).

Men hva med 3) Screen alle elektroniske kommunikasjonstjenester.

PRD

hei
computer Saken er skjermen, uten behov for ekstra skjermer
bare ledninger kan føre til problemer

Jeg kan si at mesteparten av forstyrrelser for sikkert er fra kablene, men jeg vet ikke om du noen gang har sett en skjermet boks: prøv å åpne noen HPs RF instrument og du vil se mengden av skruer og pakning som brukes; anser at lyd styret er "skjermet" bare den øvre skruen av flensen og ingenting annet.
Av denne grunn tror jeg ikke at PCen er egentlig skjermet mot RF-miljøet, selv om de passerer CE-merket.
Hvis du vil redusere fenomena prøver å skjerme kabler og sette noen SMD kondensatorer (si 1 nF) mellom pinnene i kontakten og GND.Dette vil hjelpe noe.

Mandi

Fyrene

Hvis PCen er berørt, er det mulig å se
puls på PC-høyttaler utgang.Men jeg antar problemet er i hovedsak innenfor talerens forsterker.Mobile utstråler ca 2 watt strøm, pr 1 / 8 sekund (i verste fall om adaptiv makt Mangement ikke er brukt eller basestasjon signalet er svært lav).

Jeg tror Speaker's forsterker er den mest berørte delen.Jeg forsøkte ikke å filtrere 900-1800
via capasitors på trans-inngang.På grunn av bølgen len gth er for kort 35 -15 cm
PCB ledninger vil respektere med resonans eller antenne effekter, BUIT det kunne være mulig å prøve.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back