lys søker og hindringer unngåelse

M

Mohamedkhaled

Guest
Hei Alle,

Jeg jobber med robot-prosjektet nå, jeg prøver å la den søke en lys.Jeg vender litt programmering problemer.

Jeg bruker Assebler språk,

Jeg bruker to LDR foran roboten.Jeg dont virkelig vet å programmere roboten til å stoppe når den vender mot roboten.

Jeg er også bruker ultralyd sensor for hindringer unngåelse, så det stopper når det sanser noen ting i foran.

kan du hjelpe meg med det og la meg vite hvordan du skal sortere programmering problemstillinger knyttet til de to ovennevnte oppgaver (lys søker og abosticls unngåelse).
forresten jeg bruker Assebler språk.

Takk

Hei!
I mitt siste år prosjektet en viktig del var å finne ballen på en bjelke.
For dette formålet jeg brukte IR Proximity sensor modellnummeret er SHARP-GP2D12.
Hvis du bruker ultrasoniske sensor så den ville oppdage at alle hindringer i omegn, men hvis du vil bruke SHARP-GP2D12 så den ville oppdage hinderet i bestemt retning.
Den GP2D12 er Tilgjengelige i begge versjoner mener den analoge utgangen, så vel som den digitale utgang.
Jeg tror du bør bruke analoge versjon av denne.
Hvis du har andre spørsmål så er du fri til å spørre.
Ta vare

Hei Shani,

Takk for ditt svar.

vel, skrånende jeg virkelig endre type sensor som jeg bruker.den er ganske må bruke ultralyd sensor.Jeg er fremdeles stakk med den, dont jeg virkelig vet hvordan å sortere det ut.kan du plz foreslå noen andre ideer.men u trenger å vite at jeg bare allowd å bruke disse slags sensorer

TakkLagt til etter 1 timer 40 minutter:lys søker spørsmålet:hva jeg virkelig prøver å gjøre er å devlop et program som gjør at roboten til å stoppe når lysstyrken på begge fronten LDRs er den samme.I cant virkelig komme på noen idé om hvordan det kan devloped.

kan du plz foreslå noen ideer.

plz ta en titt på attchment .. det er et lignende program, men legger på den ikke viser hvordan roboten stopper når begge LDRs ansiktene til lyskilder.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg vet ikke hows er det mulig å oppdage lysene ved hjelp av to LDR og det også i Fron av roboten.

Vi gjorde den samme obstrucle dection Robo.problemet var med programmet.Til sist vi gjorde det koder i C og koblet Robo til datamaskinen via parallellporten og sendes signalet gjennom en fjernkontroll.Vi gjorde bruk av * produksjon tappene i parallellporten som 8 switchws og 5 innganger som avbrudd.dvs mer enn det vi trengte egentlig.Hvis ingenting virket prøve det.

Jeg håper problemet wil være med på programmet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back