Måle Inductance ..

F

Faizan Jawaid

Guest
Hvis noen kunne fortelle meg hvordan man regner Inductance en stepping motor coil.Jeg har en gammel stepper motor med navneskilt revet.Så jeg trenger å vite hvordan du skal beregne induktans av en av sine ruller.

Hilsen.

Du kan gjøre to tester til elektrisk karakterisere din stator.Du trenger en slags gjeldende sensor og omfang (det kan være måter rundt det).
Først bruke en DC spenning (mindre enn nominell spenning) til én (eller to, hvis nøytralt er ikke tilgjengelig) fase, og måle den endelige gjeldende, vil dette gi deg motstand.
Deretter kobler du virkeområde til gjeldende sensoren og måle forbigående respons krets.
Ved t = 0 er det tidspunktet du søker spenningen da, hvis jeg husker rett, det tidspunktet du når to tredjedeler av den endelige verdien er lik L / R.Siden du vet R, kan du finne L.
Vær også oppmerksom på om du brukte 2 faser du trenger for å dele resultatene av to.
En siste ting: i Stepper Motors statoren induktans kan bli sterkt påvirket av rotoren posisjon.Avhengig av hvor mye tid du har, holde oversikt over rotor posisjon og måler L for noen punkter av et komplett elektrisk revolusjon.
Lykke til!

Takk en meget ... jeg prøver å måle L bruke omfang ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back