Måle oppgang og nedgang for en LED når du slår på og av?

B

BasePointer

Guest
Hei alle,

Hvordan kan jeg måle stigning og fall for en LED?
LED: ~ 650nm, 30 grader, 1000mCd, rød LED.

Hva bør jeg gjøre for å redusere stigning og fall av det ført?

10x

Siden LED er bygge på rask semicondutors sammensetninger, tror jeg de er veldig raskt.
Kanskje fører inductance dominerer veksling tid mens egenverdi diode kan være svært rask.

I alle tilfelle kan du måle spar av en partisk LED og whit hjelp av et post-prosessering, generere en RLC tilsvarende krets for å finne tid konstant.

Hei, hvordan kan du måle stige og falle for en enkel diod?
Du setter på en AC-koplede firkantet bølge, og du analyserer spenning over en motstander.Det ser du når du øke frekvensen, har du fremover gjeldende en stund, om du
har slått den av allerede, på grunn av spredning av operatører til pn-krysset.De operatører som er nær nok.
Dette vil øke av gangen.

Jeg antar du skulle glemme lys utslipp del, fordi det ser ut som om diode lyser opp umiddelbart så snart spenning har gått en viss treshold, så analysere det som en vanlig diode.

Kindest hilsen
StoppTidigare

Ditt behov for rask Si photodiode med 50 ohm oscilloskop last.Hvis forventes stige og falle tid er i nanosecond utvalg PIN photodiode er nyttig.Hvis stige og falle tid er i picosecond utvalg (laser kilder) din trenger snøskred photodiode.
Se på Hamamatsu photodiode katalog og program notater-responstid for rask photodiodes er gitt i dataarkvisning.Av cource, DC bias spenningen nessesery for rask photodiode svar (høy DC bias redusere interne photodiode Capacitance).

Hei igjen,

Jeg har funnet en phototransistor at responstiden er kortere enn 3us.Jeg målte min ledet en enkel R og phototransistor krets via oscilloskop og jeg så at økningen tid for det er 10us og falle er 35us.Både stige og falle av det førte må være kortere enn 20us for min søknad.Veksten er ok men hvordan kan jeg senke fall tid til ledede?Bør jeg endre medført at jeg bruker?

10x

Sitat:Trenger jeg photodiode eller phototransistor?

Hva skjer hvis jeg måler den med phototransistor?

KHACH wrote:photodiode av cource.

Phototransistor er mye tregere enn photodiode, arbeidet i kHz rekkevidde.
Og phototransistor detectivity (B / W) er ikke-lineær deretter photodiode.
Vanligvis phototransistors brukes til å gjenkjenne på / av veksling lys og direkte stasjonen logikk IC inngang.

Photodiode outputs Aktuell (hver foton X effektivitet = 1 elektron-hull par opprettet).Så kan du se en større spenning med en stor belastning motstand, men du vil ha betydelige RC tid løpende saker.Du ønsker kanskje å lage en gjeldende skriving op amp krets for å endre gjeldende til spenning, med noen få.Ruten vil ha lav input impedans, så har du en rask responstid.

Når du har bygget riktig meauring krets, vil du sannsynligvis oppdage at DC driver krets begrenser din LED responstid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back