Måling av RF-kabel parametere og testing

A

Abhishekabs

Guest
Hei Venner, Kan noen foreslå meg hvilke verktøy skal jeg bruke for å teste og måle RF / Microwave kabel? (Frekvens opp til 12 GHz / kraft fra til 10 - 20 dBm) Jeg ønsker å gjøre noen montering av RF kabler. Jeg vil legge kontakter / adaptere til RF-kabel Nå er spørsmålet mitt er. Hvilke parametre bør jeg teste etter montering & hvilke verktøy skal jeg bruke? For SWR antar jeg NA vil være nødvendig og strømbrudd SA vil bli brukt. Eventuelle andre forslag? Også Hva slags testing bør jeg gjøre på kabelen for å sikre forsvarlig arbeidsmiljø for alle forhold? Abhishekabs

Jeg tror u trenger en TDR, for å finne impedans endringer i ur kabler. noen Vna er utstyrt med dette alternativet khouly

Kan du foreslå noen TDR? Også hvis jeg kjøper god kvalitet kabel fra leverandør, jeg fortsatt trenger å gjøre TDR målinger? Hvor mye det koster?

Jeg foreslår å referere til parametre som er angitt av store leverandører for RF og mikrobølge kabelkonfeksjon. Ser du TDR målinger med disse? TDR er bra for feil plassering i produksjon, men hvis den angitte avkastningen tapet er oppnådd, ville en TDR måling være meaningles. Innsetting tap og retur tap henholdsvis VWSR er ususal RF parametere. Også tåle spenning og isolasjon motstand fra DC parametere. Max power rating er også spesifisert, men snarere en design parameter enn individuelt målte jeg anta. Så alle RF parametre av interesse kan fastsettes med et nettverk analysator. En isolert tester gir DC parametere.

Ja bare en skalar nettverk analysator er alt du trenger. I praksis hvis du vet hvordan du skal sette kontaktene på kabelen du bør ikke trenger å teste hver enkelt, bør strykprosent være svært lav. Hvis du bruker en Vna må du kanskje bremse feie tid rett ned når du gjør kabel målinger spesielt for lengre lengder.

Takk venner for svar. Har du noen informasjon om hvordan du kobler / feste høyfrekvente kontakter til høy frekvens kabler? kontakter som SMA, SMB, bord mount, bulk hodet vil ha noen forskjellige prosedyrer. Jeg tror det er vanskelig for frekvenser ved høyere frekvenser. Vanlig prosedyre er å bruke saks og Crimptång for å gjøre en sammenstilling. Hvis du har noen guide eller referanse gi meg beskjed. takk. Abhishekabs

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back