Måling PSRR & CMRR av Opamp

A

Anachip

Guest
Hei Fyrene,

Hvordan kan jeg måle CMRR og PSRR av en OPAMP i Cadence verktøyet.Vennligst forklare meg i detalj veien for måling av både denne parametere.

Takk
Anachip

Du kan se den vedlagte veiledningen ved Cadence.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

for PSRR måling
bruk enhet få opamp.fix på ve i / p ved analog ground.at VDD gi ac 1V og kjøre simulation.trace den o / p i frekvens domain.suppose til DC din o / p er-60dB, uour psrr er 60dB . u kan se Allen hollberg boken.
kan du klikke hjulpet hvis det virkelig hjulpet u.

For PSRR simulering generelt superpose en ac signalkilde på strømkilde (ac kilden serien med strømkilde) og deretter gjøre transient analyse, plotte Vac (amplituden til ac signalkilde) og VO (den ut av Opa).Fra bølgen av Vac og VO, u får Vac / VO, dets db verdien psrr.
For CMRR simulering, u kunne se bildet.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

CMOS Anolog Circuit Design by P E. Allen, side 313-315

Sitat:

avinashfor PSRR måling

bruk enhet få opamp.fix på ve i / p ved analog ground.at VDD gi ac 1V og kjøre simulation.trace den o / p i frekvens domain.suppose til DC din o / p er-60dB, uour psrr blir 60dB . u kan se Allen hollberg boken.

kan du klikke hjulpet hvis det virkelig hjulpet u.

Hi puyeng,
.

Som avinash sa den ve I / P er satt til analog bakken.I dette tilfellet bør det være felles modus spenningen som bør gjøre skriving transistorer opphold i metning.

Håper det hjelper deg ^ _ ^

hilsen,
jordan76

Au ..gneldre ..takket jordan76

btw, kan jeg spørre noen andre spørsmål i dette emnet?

Jeg har gjort det PSRR simulering med definisjonen: PSRR-= Av (vss = 0) / Ass (vin = 0)
Det betyr at når jeg måler Av, satte jeg ac signal til I / P ve av enhet få op amp, og når jeg måler Ass, satte jeg ac signal på vss.er at den riktige måten å gjøre det?
Hva er verdien av frekvens når folk sier psrr ved høy frekvens? er det på GBW av åpen sløyfe op amp?hva psrr verdi på GBW anses høy?
Jeg trenger å forbedre psrr min op amp, men siden det er mest påvirket av Av, kunne jeg ikke bare implementere teknikken med en gang.

ser frem til svarene.takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back