Måter å transformere et rektangel antenne til konforme

V

vagee

Guest
Kjære alle, være en C / S / T bruker Jeg har designet en microstrip antenne som jeg ønsker å gjennomføre i en sylinder, så jeg må redesigne og resimulate hele greia. Har ingen spesiell erfaring innen CAD design jeg ønsker å vite om noen har gjort det før eller vet en enkel måte å slå et design fra planar til konforme uten selvfølgelig endre dimensjonene .. bare bøye. Takk på forhånd! vagee

Hei vagee, antar jeg u allerede har planar form av antennen alle resonerende pent på ønsket frekvens og at sylinderen diameter er>> antennen dimensjoner. Det neste trinnet, tegne ur sylinder nedenfor eller på toppen av ur planar struktur. Lag en kopi av ur sylinder. Shell en av sylinder dine til ønsket antenne høyde. Extrude ur planar struktur slik at de avskjære med skall sylinder. Bruk boolsk fange opp og u får en buet struktur med tilsvarende tykkelse og krumning til sylinderen. Håper dette hjelper. Element7k [quote = vagee] Kjære alle, være en C / S / T bruker Jeg har designet en microstrip antenne som jeg ønsker å gjennomføre i en sylinder, så jeg må redesigne og resimulate hele greia. Har ingen spesiell erfaring innen CAD design jeg ønsker å vite om noen har gjort det før eller vet en enkel måte å slå et design fra planar til konforme uten selvfølgelig endre dimensjonene .. bare bøye. Takk på forhånd! vagee [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back