magnetisk dipol

P

piash

Guest
kan noen hjelpe meg om utledet vektoren magnetiske potensialet av magnetiske dipol fra et punkt av observasjon??

Jeg leste DKCHENG & Ramo, men jeg kunne ikke forstå, does noen har noen hånd oppmerksom på avledning av dette??eller et dokument som kan hjelpe meg å forstå lett, presist og skritt for skritt?

kan du være mer spesifikk?hva er egentlig det du ikke forstår?

Jeg forstår ikke vei utledet ligningen for vektorgrafikk potensial og magnetisk fluks.å utlede at det har et begrep R som er definert som R ˛ = r ˛ b ˛ - 2rbcosψ,
der R er poenget med observasjon i 3D sfæriske koordinater, b = radius i xy-planet langs vinkel Φ og ψ = vinkelen mellom knytte punkt i origo og punktet for observasjonen P (r, θ, 0) og b

.

Vi først beregne magnetiske vektoren potensielle A.Formelen for dette inneholder en faktor 1 / R i integrand.Deretter bruker loven av cosinus R ˛ = r ˛ b ˛ - 2rb cos (ψ) for 1 / R slik at vi får 1 / R = 1/sqtr (r ˛ b ˛ - 2rb cos (ψ)).Nå gjør en binomutvidelse for dette.Deretter kan man fortsette enten med den korte og omtrentlige derivasjon eller eksakt avledning.I den korte versjonen du beholder bare de to første treff.For den lange og nøyaktige derivasjon man holder alle vilkårene i binomutvidelse og deretter merke til at dette kan skrives i form av Legendre polynomer.Nå har du kanskje vet hvordan å fortsette ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back