Magnetizing strøm på en strømtransformator

M

Mercury

Guest
Hei, jeg prøver å beregne magnetizing strøm av en strømtransformator, men jeg kan ikke finne ligningen hvor som helst. Kan noen hjelpe meg ut? George

Vanligvis er det ∫ V / L, for AC og innenfor transformatorens lineære område. Det kan være lurt å spørre en klarere spørsmål, imidlertid.

Mål induktans av multi-sving svingete på CT, kan anta det er 1H, da i kretsen måle spenninger på multi-turn viklingen, kan anta en firkantet bølge av + /-1V, og frekvensen er 50 kHz si ( 10uS hver vei) di = V.dt / L, så di i dette eksempelet = 1.10uS/1.0 = 10uA topp til topp, eller 5uA topp hver vei. For en mer kompleks volt bølgeform må du integrere volt sekunder anvendt over en halvperiode å få V.dt (lett for en firkantet bølge). De magnet nåværende sett av høye dagens viklingen beregnes ved å multiplisere over resultatet med tur forholdet, f.eks en 200 sving CT ville gi 1mA pk hver vei på de høye dagens viklingen i denne eksempel, hvis den nåværende blir målt er 2 amp peak si, feilen er da 0,05%, hilsen, Orson Cart.

Det er bare spenningen på den sekundære dividert med impedansen til magnetizing induktans (så det er avhengig av frekvens, samt byrden motstand). Jeg nevnte dette i en annen tråd på CT design, men det virker sannsynlig at lasting en CT med en transimpedance amp ville ganske mye eliminere magnetizing strøm, mens du fremdeles god følsomhet. Aldri sett denne implementert skjønt.

det synes mulig at lasting en CT med en transimpedance amp ville ganske mye eliminere magnetizing strøm, mens du fremdeles god følsomhet. Aldri sett denne implementert skjønt
Jeg ville være veldig opptatt av å se denne kretsen -. Redusere de magnet strømmen i transformatoren vil være svært imponerende - eller ikke trekke ckt det forestille fra utgang signalet? Hilsen, Orson Cart.

Jeg ville være veldig opptatt av å se denne kretsen - redusere de magnet strømmen i transformatoren vil være svært imponerende - eller ikke trekke ckt det forestille fra utgang signalet? Hilsen, Orson Cart.
Jeg har gjort noen simuleringer, og transimpedance amp vil teoretisk eliminere magnetizing induktans. Men det er bare sant hvis motstanden den sekundære er null. Hvis ikke, så spenningen skapt av den sekundære gjeldende over viklingsmotstand vil føre spenningen over magnetizing induktans som fortsatt vil føre til noe magnetizing strøm. Så ikke perfekt, men den kan tilby dramatiske forbedringer, så lenge som din byrde motstand er mye høyere enn den svingete motstand.

Jeg kan tenke meg at selv med CT svingete kortsluttet, vil det være noen volt for å overvinne R og liten L (lekkasje) av CT svingete og dette vil gi opphav til en magnet strøm / flux. Hilsen, Orson Cart.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back