maks-232

B

Bomba

Guest
Jeg bruker en max 232 fra Maxim, det må 10uF polarisert kondensatorer, er noe problem å bruke tantalio kondensatorer?eller jeg må bruke electrolitic kondensatorer.

Takk og vennlig hilsen

Du trenger ikke 10uF ..som jeg husker 1uF er mer enn nok. men ja disse bør polarisert! ..

du har grunn eltonjhon rundt 1 UF, men spørsmålet mitt er

Kan jeg bruke tantalio kondensatoren?eller må jeg bruke elcotrolitic kondensatoren?
eller er det samme

TAKK eltonjhon

Ja ..du kunne en tantal eller tantalium cap
jeg bare brukt dem.og hadde store kjøres av styrene aldri hatt problemer
Jeg tror folk flest bruker tatalium caps med disse prosessorene.fordi de er små.

Den MAX232 anbefaler 10uF.Det
er den MAX232A der 1uF.Uansett, ved hjelp av tantal eller elektrolytisk caps
doesnt matter.

Nei min venn se på Maxim Dataark for alle 232 sjåfører
nominell cap bør 1.0uF men du kan også bruke 0.1uF
10uf er for mye ..det fungerer selvfølgelig, er et spørsmål om pris her!
Du kan bruke 1000uF men lite strøm supplys bare vil output 25mA maks.Derfor er et spørsmål om hvis du bruker dem strømforsyning til makten noe. Jeg har brukt den negative kilden til makten LCD-skjermer. Og selv 1uF var ok!De fleste bare bruker chip for RS232 deal ..men du bør også vite at det er to makt supplys i stand til å sette ut 25mA.
Dette er ikke ille ..

Hvis du trenger å se dataarket
laste det ned her: http://www.iitk.ac.in/eclub/DataSheets/max232.pdf

Det er en tidlig chip det MAX220 thar krever større kapitéler 4.5uF i forestille THA er fordi bytter frekvens er annerledes. (Nedre)
Sist endret av eltonjohn
24. juli 2004 6:29, endret 1 gang totalt

Bekrefter jeg Maxim datsheet og i figur 5 foreslår å bruke 1uF for max232 og 0.1uF for max232a.

Takk

Oops.Beklager, my bad.Min memeory må ikke meg.Takk for korrigering min feil.

Jeg
har faktisk brukt 1uf ikke-polarisert keramisk overflate mount caps uten problem på TI max232 chip.Det
er billig, og jeg måtte lite fotavtrykk overflaten montere komponenter.

asd

Jeg elsker MAX233 men svært kostbart.Jeg bruker 0.1uF keramiske for MAX232A (SMD) og 10uF electrolite eller tantal for MAX232.
Chokedee ...
โชคดีครับ

Både Tan hetten og E-cap er OK
Jeg har prøvd å bruke 1uF tan cap og det fungerer med datamaskinen no normalt.

BR
Keith

I mitt land DS275 dyrt også.En gang jeg bruker 74HC04 med PIC på baudrate 11.920.
Goodluck.
Chokedee.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back