Maktanalyse bruker Synopsys DC

V

vivek_p

Guest
Kan noen forklare trinnvis fremgangsmåte for å finne den dynamiske og lekkasje kraften i en design ved hjelp Synopsys DC

Du kan beregne lekkasje strøm ved report_power kommando. Men dynamisk kraft beregning vil unaccurately. Dynamisk kraft avhenger arbeid modus du bruker. For eksempel hvis du er modellering noen regneoperasjonene resultatet kan være forskjellig fra det beregnet i logisk drift. For mer nøyaktig måling av dynamisk effekt bør du gjøre følgende: 1.. Get SDF-fil (for backend netlist det inkluderer RSPF informasjon) 2. simulere dine netlist med SDF og å generere VCD fil. Klokke frekvenser bør være den samme som i DC. 3. konvertere VCD til Saif fire. Les Saif filen og report_power Vanligvis skiller beregnet verdi fra beregnet uten VCD og simulering. Og det har god korrelasjon med chip.

Du kan regne lekkasje strøm ved report_power kommando. Men dynamisk kraft beregning vil unaccurately. Dynamisk kraft avhenger arbeid modus du bruker. For eksempel hvis du er modellering noen regneoperasjonene resultatet kan være forskjellig fra det beregnet i logisk drift. For mer nøyaktig måling av dynamisk effekt bør du gjøre følgende: 1.. Get SDF-fil (for backend netlist det inkluderer RSPF informasjon) 2. simulere dine netlist med SDF og å generere VCD fil. Klokke frekvenser bør være den samme som i DC. 3. konvertere VCD til Saif fire. Les Saif filen og report_power Vanligvis skiller beregnet verdi fra beregnet uten VCD og simulering. Og det har god korrelasjon med chip.
takk! Jeg vil vite hvordan kan jeg konvertere VCD til Saif, som TOOL og CMD? Jeg ble fortalt at VCS kan gjøre det,. Men jeg bare gjøre det pre-sim og post-sim med VCS NCVerilog eller Modelsim. takk igjen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back