markering av GSM

M

microguy86

Guest
Hei alle sammen!

Jeg trenger å finne ut GSM-og GPS-moduler som er godt egnet for min søknad som er beskrevet nedenfor:

Jeg arbeider på en endelig årig prosjekt kalt "Vehicle Tracking System".I dette prosjektet er jeg kommer til å bruke ATMEGA16 eller AT89C51 Atmel's microcontroller.Nå har jeg å velge GSM & GPS moduler.Det kan være to tilnærmingsmåter ...GSM-og GPS-moduler brukes saperately eller pakage kan brukes inwhich begge modulene er integrert på samme boksen.Mellom disse to tilnærmingene, som vil være bedre for mitt tilfelle?De nevner pålitelig moduler som er lette å integrere i de kretser.En ting er å være oppmerksom på, samtidig som et forslag som ATMEGA16 har CMOS kompatible innganger / utganger mens AT89C51 er TTL kompatibel.Siden dette prosjektet skal sponsered med sporing selskapet så alle de decissions om utvalg av komponenter må være nøyaktig.

For å oppnå mine mål jeg trenger din oppriktige guide for å få dette prosjektet gjennomført.

Takk

NA PGA firma LG pokazała swoje nowe, zakrzywione, 4K oraz dla profesjonalne monitory dla graczy. LG 31MU97 to 31-calowy panel 4K (4096 x 2160) typu IPS, który pokrywa paletę barw Adobe RGB. Wbudowano dwa głośniki 5W, 2 wejścia HDMI, wejście Mini DisplayPort oraz 3 porty USB 3.0. Cena wynosi 5199 PLN. Ciekawie prezentował się 34 calowy 34UC97 - zakr...

Read more...

Jeg bruker en GSM-modul i mitt project.But mine applciation er annerledes.
Hva vil jeg foreslå at du er å bruke en GPS module.Don ikke gå for GSM-modul hvis formål er bare tracking.But hvis du ønsker at etter sporing av kjøretøy,
er co-ordinates overføres, bruk en integrert GSM / GPRS-modul .
Så, at etter sporing, kan du sende co-ordinates av sporet bilen ved hjelp av SMS-funksjonen i GSM.
Du kan bruke noen av modulene er tilgjengelige i market.Her er en lenke til en kinesisk leverandør av moduler som tilbyr lavest pris moduler i verden:
http://www.baihui888.com/en/index.aspLegges etter 4 minutter:SIM548 GSM / GPRS GPS-modulen

SIM548 modulen er en Quad-band GSM / GPRS-aktivert modul som er utstyrt med GPS-teknologi for satellittnavigasjon.Den kompakte utformingen av SIM548 gjør det enkelt å integrere GSM / GPRS
og GPS som en alt-i-ett solution.You sparer betydelig tid og kostnad for integrering av tilleggshardware komponenter.

Kombinasjonen av både teknologi passer nesten alle plassbehov i søknaden, for eksempel PDA-telefon, GPS håndholdte enheter og andre mobile enheter, kan kjøretøy og personer som skal spores sømløst på ethvert sted og når som helst.

Fysiske egenskaper
Overordnede mål: 34mm x 55mm x 3 mm
Vekt: ca.12g
Normal drift temperatur: -20 ° C til 55 ° C
Begrenset drift temperatur: -30 ° C til -20 ° Cand
55 ° C til
80 ° C
Temperatur ved oppbevaring: -40 ° C til 85 ° C

GSM / GPRS-spesifikasjoner
Quad-Band 850/900/1800/1900MHz
GPRS multi-slot class 10 / 8
GPRS mobile station klasse B
Compliant til GSM fase 2 / 2
Klasse 4 (2W @ GSM850/GSM900MHz)
Klasse 1 (1W @ GSM1800/GSM1900MHz)
Kontroll via AT-kommandoer (GSM 07.07 og 07.05 og SIMCOM forbedret AT-kommandoer)
SIM-program verktøy kit
Lavt strømforbruk • Supply spenningsområde: 3.4V 4.5V

Spesifikasjoner for GPS
Mottaker 20 kanaler, L1 1575.42MHz, C / A kode
1023 MHz chip rate
Nøyaktighet Posisjon 10m CEP,
uten SA / Velocity 0.1m / s,
uten SA / Time 1μs synkronisert til GPS-tid
DGPS nøyaktighet 1 til 5m, typisk, 0.05m / s, typisk
Dato WGS-84
Oppkjøp rate (TTFF definert på 95% av første plassering lokal stasjon)
Hot start <1s, gjennomsnittlig åpen himmel
Varmstart <38s, gjennomsnittlig åpen himmel
Kaldstart <42s, gjennomsnittlig åpen himmel
Driftsspenningen 3.3V DC A5%
Lavt strømforbruk om 200mW til 3.3V
Protokoller
NMEA-0183
SiRF binary
RTCM SC-104
Crystal oscillator (TCXO), temperatur kompensert med frekvens stabilitet ą0.5ppm
Minne: On-chip 4Mbit Flash og 1Mbit SRAM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back