MASH2-1 modudlator feilsøking!

B

beargebinjie

Guest
Hei, folkens, jeg er å designe et sigma-delta ADC for digital audio-programmet.Signalet båndbredde er 25KHz, og designen SNR er å oppnå 90 dB.
Jeg valgte MASH2-1 arkitektur, og OSR er 128, Fs = 6.4MHz, så i teorien det dynamiske området vil bli 127dB, og etter parameter skalering, det mash modualtor i MATLAB hadde SNR lik 116dB.
Jeg bygde modulatoren med den ideelle opamp, bytte og komparator i HSPICE, når bryteren på resistace var 1ohm, den SNR var 104 dB, første etappe (annen ordens) SNR var 86dB, nær resultatet i MATLAB som var 89dB .Men den andre fasen (første ordens) SNR var bare 12db, mindre enn resultatet i MATLAB som var 19dB, lavfrekvent støy gulvet var det mye høye enn i MATLAB resultat.
Her er det store problemet når jeg endrer bryteren på motstand mot 50ohm (eller 100ohm, 200ohm ....), den modualtor's SNR vil falle dramatisk til 65 dB!den inband støy var horisontal, var ikke shapped på all.But i Tran bølgen viste at opamp er utganger var bosette seg fullstendig, og hele tiden synes rett, er 50ohm svært liten motstand i SC banen i min mening, jeg vet donot hvorfor dette skjer, gjør dere kjenner årsaken, Tusen takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back