Maskinvare for USB-kommunikasjon mellom PC og en mikrokontroller

N

narithota

Guest
Hei Jeg vil lage en kommunisere mellom PC og mikrokontroller ved å bruke USB for Application min. Vennligst foreslå meg hva slags maskinvare kreves for USB-kommunikasjon. Vennligst guide for dette prosjektet hilsen Nari

Nari, det avhenger av hvordan du wan't å gå om det. Jeg vet at PIC18F4550 har USB integrert og at på windows det er behandlet som en seriell port, slik at koden er ganske enkel. Ellers kanskje ta en titt på noen av de ICs av FTDI som gir en USB-Serial konvertering og dermed kan du bruke hvilken som helst MCU. Jeg vet også Atmel har en USB-brikke, men er ikke kjent med Atmel ICs. Cheers Slayer

Jeg foreslår å bruke en enkelt-chip "USB til UART bridge" som Silicon Labs CP2102.

[Quote = Slayerza] Nari, vet jeg at PIC18F4550 har USB integrert og at på windows det er behandlet som en seriell port, slik at koden er ganske enkel. [/Quote] dette ikke er riktig, kan du bruke USB men du må programmere den. se på http://pe.ece.olin.edu/ece/projects.html

starter med USB2.0 spesifikasjoner. Som du har tenkt å utvikle mikrokontrollere side hw / sw, den delen er ganske lett i forhold til sjåføren utviklingen på vinduer side. Du kan bruke Jungo å begynne med. BRM

u kan bruke chip FT245 for usb1 eller bruke Quickusb for USB2

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back