Master og to slaver - AT89C52

M

Maverickmax

Guest
Hilsen

Jeg er for tiden lærer de store-banging igjen fordi jeg ikke ferdig med prosjektet mitt.Siden AT89C52 ikke har en innebygd I2C, bruker jeg litt-bang og jeg lurer på er det mulig å bruke port i AT89C52 for å bruke SDL og SCL tilkoblinger henholdsvis?

Har du noen shematic og eksempel for meg å følge opp?

Trenger jeg avbryt for generering SCL og SDL eller bruker jeg delay loop?

Jeg er litt mistet det i øyeblikket

Maverickmax

Du kan velge to biter fra port 3 eller port 1,
de har interne pullup.slik at de kan brukes
for SDA og SCL.faktisk port 0 og port 2
også kan brukes til dette formålet, men hvis du bruker
dem for AD BUS port0) (og en buss (port2)
de kan ikke brukes til SDA og SCL.
så tror jeg port 1 og port3 er egnet.
pullup resistor (3.3k) må brukes på
SDA og SCL.
software delay loop er nok,
Det trenger ikke avbryte.

med vennlig hilsen
Maverickmax skrev:

HilsenJeg er for tiden lærer de store-banging igjen fordi jeg ikke ferdig med prosjektet mitt.
Siden AT89C52 ikke har en innebygd I2C, bruker jeg litt-bang og jeg lurer på er det mulig å bruke port i AT89C52 for å bruke SDL og SCL tilkoblinger henholdsvis?Har du noen shematic og eksempel for meg å følge opp?Trenger jeg avbryt for generering SCL og SDL eller bruker jeg delay loop?Jeg er litt mistet det i øyeblikketMaverickmax

Implementering MASTER er rimelig enkelt, men implementere SLAVE i enheter som doen't har I2C grensesnittet er vanskeligere.Først av alt, Tou må bruke avbryte innganger til å oppfatte endringer på SDA og SCL linjer.
Sjekk tis out:
http://www.keil.com/discuss/docs/thread2168.htm
Der vil du finne interessante emner på dette temaet ..
Hilsen,
IanP

Jeg har tenkt på å bruke interrupt rutine.

Jeg kan bruke SCL koble til avbruddet pin.Når SCL endres, kan programvaren kontrollere SDL endring i tillegg, og det forutsetter at den kan starte, stoppe, skrive eller lese rutiner.Maverickmax

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back