MAX2620 VCO Design

A

alliedelectronics

Guest
Etter endt Design av FG.I ønsker å gjøre en 10MHz til 1Ghz RF Signal Generator med PLL.I funnet en lovende IC den MAX2620.But Jeg vil vite om det er mulig å foreta en bredbånds VCO som alle kretser har en maks Frekvens Endre rekke 30Mhz.Also hva som ville være den ideelle Inductor Value Required.Thanking You

Hei,
Du vil ikke få hele frekvensområdet fra en resonant komponent.Jeg har ikke gjort noen detaljerte beregninger, men jeg tror at hvis du prøver å aktivt bytte spole vil du ganske sikkert komme i trøbbel, spesielt ved høye frekvenser slutten.Du vil sannsynligvis må bruke en rekke uavhengige VCOs bruke flere av MAX 2620 enheter og bytte sine utganger inn i fase komparator når de er nødvendige, master mikrokontrolleren vil bestemme når man skal gjøre dette.

Du kan beregne spole verdiene fra standard Resonant Frequency formelen f = 1 / (2 * Π * √ (L * C)).Det capacitances vil være området tilgjengelig fra din valgte VARICAP dioder (se sine datablader) og gjennomfører formelen, kan du beregne spole verdien f.eks (L = 1 / (4 * Π * Π * f * f * C). Jeg håper du kan forstå hvordan jeg har skrevet (f kvadrat) og (PI kvadrerte) i formelen.

Designen du foreslår er ikke trivielt, og trenger mye omsorg og tenkte og beregninger for å utforme det hvis det er å stå noen sjanse til å lykkes.Du må lese nøye det datablader og følg rådene som finnes i dem.

Et bedre alternativ kan være å bruke en DDS (direkte digital synthesizer) basert design, men selv med denne metoden vil du trolig finne det vanskelig å gjøre hele spekteret med én enhet.
Bob.

Det er ikke en god ide å bruke max2620.Jeg har prøve det to eller tre ganger, og har problemer med kvaliteten på thouse IC's.Mulig det var counterfeiht.

Det er umulig å bygge så wideband VCO, men du kan bruke DDS.

Lag en VCO i GHz-båndet, som enkelt dekker 1 GHz båndbredde.Så blander sin produksjon med en konstant LO og filtrere ut de lavfrekvente blande produkt.

For eksempel:

VCO: 2GHz - 3GHz
LO: 2GHz
-----
Etter miksing og low-pass filtrering du få 0-1GHz.Alle nødvendige komponenter du kan få på Mini-Circuits.

For eksempel, for hobby bruk jeg har klart å dekke fra 70MHz til 310MHz i en enkelt sveip.Så for en 1 GHz båndbredde, ville du ha minst 3-5 av-slag oscillatorer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back