MC34063 step_up regulator lasting problem

N

nikhilele

Guest
har utformet følgende trinn opp conveter

det eneste som er ulik er
1>
For RSC Jeg har brukt en kort wire
2>
Jeg har brukt 50uH av inductor selv er jeg usikker på verdien.
Jeg har inductors men jeg kan ikke lese deres verdier.
Jeg fikk 50 ved hjelp av parallelle kombinasjon av 100uH men jeg er ikke sikker på at de er 100uH eller hva.

3> I stedet for MBR1645
Jeg uisng 1N5822

Inngangsspenning er 6.4V fra SLA batteri.4.2AH merkingNÅ problemet

1>
når jeg kobler en last som bare tar 300mA til 400mA de spenninger falle fra 12V til 6.8V eller så
2>
uten ouput kondensatoren og laste spenning på ouput er konstant 12V
men når jeg kobler en 2200uF/35V kondensatoren spenningen svinger litt og spenningsfall til 11.6 til 11.7Vsof capacitor

Jeg tror dette er det de kalte de trenger mindre ESR
av kondensatoren
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

En av nøkkelfaktor for suksess bytte strøm kretser er inductor.

Ser ut som den sympton du fikk er inductor har nådd det saturation nivå.Det kan være ulike grunner som for lite på sikt størrelse (ikke UH verdi), ikke en ferrite kjerne osv.

Hvis du har problemer med å finne en anstendig inductor kjernen, se etter gamle PC strømforsyning og få toroid kjernen i det og det meste av tiden den er gul, det ville være nok til at du kretser for det meste inductor gjeldende på 5.2 forsterkere.

Også en annen gjerningsmann er MOSFET bryteren, vil det være tregt komme til off siden gate kostnader sakte tømmes fra motstander, ikke godt for veksling krets.

når jeg økte belastningen gjeldende en av mine inductor burnd ut.Jeg tror jeg må få en god inductor

Hva u fortalte om SMPS inductorLagt etter 3 minutter:gjøre u sine omtrentlig verdiLagt til etter 6 sekunder:gjøre u vite deres omtrentlige verdi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back