Media har negative permittivity og permeabilitet??

S

satellitt

Guest
Hei venner,

kan noen forklare meg hva som er media som har negative permittivity og permeabilitet.
Hvordan de fungerer, hvilke endringer i EM bølger forplantning, som er fordelene og programmer?

Takk Satellite

Media har negative permeabilitet og / eller permitivity er et kort navn for å ha den reelle delen av permeabilitet og permitivity phasors å være negativ.La meg minne om at reelle delen er for forplantning og den imaginære delen er for attenuation eller tap.Den har mange programmer spesielt i antennen fordi det kan redusere størrelsen på antennen, og korrigere fase tap.Det er også brukt i optikk å overvinne diffraction grensen av linser.

convergent or divergent lenses.

Noen forskere tror de kan bruke materialet til fabrcate flate
convergent eller avvikende linser.

er.Jeg tror det ikke er så naturlig materiale med negative permittivity og permeabilitet.kan du syntesise dem men de er ikke lett tilgjengelig.

Du er helt rett, teckyiau.Det er ingen slikt materiale, men vi kan microfabricate metamaterial som har lignende elektromagnetisk kraft.Så lenge dimensjonene i de komponenter du dikte er mye mindre (kanskje 10 ganger) enn bølgelengdeområdet av interesse så metamaterial vil oppføre seg like bra som forventet.

http://www.mwlab.ee.ucla.edu/posters.html

Som jeg vet, Prof.Itoh er en av de beste forskere på dette området.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back