Mega8 og ADC

A

aq_mishu

Guest
Hei der,
Alt jeg trenger er ADC hjelp.

Vel, jeg trenger å lese fra 0V til 1000mV (eller 1V) i 1mV oppløsning.Signalet vil være en DC vlot av de nevnte utvalg.Og jeg må vise det på en LCD-skjerm, og trenger også å gjøre annen jobb.Således som bør være min krystall, og Ref spenning?Jeg skal bruke mega8 eller mega32 og det har 10bit adc med intern ref. av 2.56V.Min max input vil ikke være større enn 1,5 for enhver pris.Eventuelle forslag folkens?

Mishu ~

Bruk en rail-to-rail OP i et ikke-inverterende forsterker krets.

en liten forklaring behage ...

også hvis jeg vurdere 5V med 500V så hvis jeg ønsker å måle 0-500V med 1V oppløsning (.01 V per trinn), vil det være mulig?

hvorfor ikke prøve Arduino sin åpen kildekode-kompilatoren ............ frekvens av krystall er 16MHz ......... ikke gå for orgnal styret bare bruke Arduino kompilator for generasjon av hex fil n brenne dem med ur egen programmerer ............... men Arduino arbeider med mega8 eller mega168.
Jeg hav gjorde en POV na kompressor kontroller med det.

Lykke til

Bruk av eksterne Vref på 1000mV hvorfor ikke?
Eller forsterke signalet ved 2,56 faktor?

vel folkens, er mitt hovedmål å lese fra sensorer ...si like LM35D.Jeg vet det er mange prosjekter, men alle av dem er med 5mV oppløsning.betyr 0,5 grad.Men jeg trenger 1mV fordi jeg trenger 0,1 grad.Jeg kan gjøre det med 7107, men jeg må gjøre det samme i UC med LCD display.også jeg har en plan for gjennomføring av en digital klokke slik at den kan fungere som en digital klokke med temp / fuktighet med en bedre oppløsning.(I cant bruk SHT7x for temp / fuktig siden det er altfor kostbar nd ikke tilgjengelig i landet mitt.) Råd behage ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back