Memory Kart dekoder for 8051 variant

C

czpir

Guest
Hei alle

Jeg ønsker å lage et minne kart dekoder for følgende scenario.

Jeg bruker et 8051-varianten med spesielt minne grensesnitt.Dette har 22-adresse og 8 data linjer.Dette betyr at potensielt 4 MB minne og I / O kan interfaced.

Jeg vil legge til 2 MB SRAM og 32 byte av I / O til denne microcontroller.Dette er hva jeg har gjort

Jeg har koblet adressen linjer A0-A4 til I / O-enheten og data linjer D0 til D7 Jeg har koblet adressen linjer A0-A21 til det samme som på SRAM.

Dette forlater adresselinje A22 gratis, jeg også har en aktiv lav CS linje som vil gå lavt for eventuelle I / O eller minne tilgang.Jeg har også WR og RD linjer.

Hjelp for på deriving at det CS linje for SRAM og I / O enhet ville være verdsatt, kan dette gjøres ved hjelp av
74.138 eller andre?

CZPIR.

For en CS på 2 MB boundary kobler A20 til CS av Ram
Dette vil gi deg 2 MB starter på 0x000000 (koble RD WR A0 .. A20 til SRAM)
Ditt IO kunne gjort med konkav A20 deretter IO vil starte på 0x200000.

usbman

UsbMan

Takk for svar.Jeg ville sette pris på mer på følgende:

Kan I/O- være koblet bruker A0 .. A4?Jeg vil bruke invertert signal av A20 for CS for I / O.Kan du råd meg på inverter chip for en 3volt design?

Jeg antar at I / O vil begynne på 0X2000000 og ikke på 0X200000 som du har nevnt.

Jeg merker at CS linje på min microontroller ikke ville bli brukt.Dette er et negativt aktiv linje som ville gå lavt når I / O eller RAM tilgang er gjort.

Hilsen

CZPir

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back