Micro-VGA-adapter

D

dpsman

Guest
Kan noen vennligst peke meg til en billigere løsning enn

http://www.dontronics.com/micro-vga.html

?

Jeg vil gjerne ha noe med 800x600 med bare 16 farger.
Ingen BGA chips lov!

Tks på forhånd

Vel i gang et lignende prosjekt for to måneder siden, og planla å bruke en spartan3 chip for det. Men er bare VGA og opp til 256 farger. Jeg er glad i å vite om de implementert denne tingen som en ASIC. Eller en commun FPGA eller selv en micro. men hvis du trenger kildene til design som jeg startet. Jeg er trolig 75% ferdig. Jeg stoppet prosjektet fordi jeg produktet ble for kostbart i små quatities for slik dårlig ytelse (ineeded å vise bilder).og bruker en mer sofistikert FPGA sender kostnadene over taket compaired med prisen på komplette PCer
Det var perfekt chip for dette programmet. Det var E5 familien TRSICEND.
men triscend gikk buken opp. Jeg har fortsatt 100 stykker, men ikke nok til at produktet jeg planla. Men jeg er fortsatt interessert. så hvis du vet hva produktet de har brukt for sin utforming vil jeg gjerne vite.
kanskje en 50 eller 100 MHz SILABS mikrokontroller kunne håndtere dette krav?

En ting jeg ikke er enige om å kalle dette VGA fordi bare VGA hvis du har 256 farger ellers fargen kartleggingen er til deg å definere!

Har du en kostnadsestimering om utforming din?(enhetspris i 100 produksjon)
Jeg mener, bare maskinvaren kostnadene eksklusive IP

å gjøre en fin design jeg ønsket å bruke en VIRTEXII pro. fordi den har en CPU og raskt I / O-kanaler.Saken med Xilinx er at for 100 stykker deres del er ca $ 110 så å sette sammen et komplett design det ville være $ 175. Så det er det jeg mener jeg vi ser verdien av et ITX bord, Noen er nå så lavt som $ 180 og disse er kompliserte PC-arkitekturer. tenke jeg at i mengder prieces er svært mye lavere.Embedded architecures kan være veldig pricy og kan ikke konkurrere med et høyt volum produkt.
Det kan være en annen løsning og er å bruke en spartan3. Disse er ment å være rundt $ 35.da kostnaden for et minne og styret og assemply kanskje kan gjøres på 100 stykker på like under $ 80.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back