Microcontroler kretser og Protoboard.

M

mcoster

Guest
Hi everybody,

Jeg gjør et skoleprosjekt bruker 8051, ADC, LCD og seriell no.

Jeg gjør mitt prototyper ved hjelp av en protoboard.Problemet er at jeg fikk tilfeldige feil skjer.

Jeg vil gjerne høre fra de mest erfarne som om disse feilene kan være forårsaket av protoboard (dårlig) isolasjon til høye frekvenser, siden min kildekoden synes å være ok?

Jeg bruker en 12 MHz klokke som 8051 klokken min boud for den serielle porten er 2400 bps.

mange takk.
mcoster

Ingen protoboard (prototyped breadboard) er ikke en dårlig idé.Tenk om du loddetråd ting og desolder igjen for små feil.

Hvor mange feil en mann kan gjøre?

Senere bygge skjematisk, tegne layout og gjøre det i trykte kretskort.

Hei,

Du kan se strømforsyning, om du har eller ikke decoupling kondensatorer 10-100nf 10uF på strøm skinner!

Ha det

Når du bruker breadboard (solderless)
ser etter dårlig kontakt i hull (hvis breadboard er gamle og meget brukt), og bruk korte kabler.Noen venner hadde problem med Capacitance mellom kontaktene hva kan gjøre crystal oscillator ikke fungere som planlagt.

Etter min mening når utforme et program som fungerer med høy frekvens, vil det være bedre hvis du bruker en lodding breadboard.

Med prototyped breadboard, noen ganger er det noen problemer med elektriske kontakter og ledninger.

Sjekk du ledninger og at alle kontakter er bra!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back