Microcontroller IC Verification

M

maxchirag

Guest
Hei, Er det allikevel for å verifisere Microcontroller IC er skadet eller arbeider i noen enkle måte, selvsagt uten å bruke noen fancy IC tester og så videre og heller ikke med lasting enkelte program. I utgangspunktet prøvde å lage en ISP programmering kabel for min AT89S52 mikrokontroller, men som laster ikke ned noe. Jeg vil bare være sikker på om min IC virker eller ikke. Takk på forhånd!

Den AT89S52 er en ganske robust enhet og inntil du feilaktig koble til strøm og gjøre noe dumt til det, overlever det meste forsøk .. Dobbelt-sjekk kretsen din og sørg for at du ikke har gjort noen snarveier eller "forbedringer" .. IanP: D

Hei, Den enkleste måten å lese en annen kjent god chip. Din 'Cable "hvor lenge er det fra programmerer til chip, kan større enn 150mm gi problemer, hvis du ignorerer screening osv. Hvis det fra pc til programmerer, igjen altfor lenge kan gi problemer - vanligvis 1 mtr er like lang som det skal være.

hi nesten alle kontrollerne vil opprettholde en omvendt spenning, men det vil bli skadet for over spenning. hvis en av porten er skadet, normalt systemet vil få programmert. noen IC programmerere omfatter ic testeren når du prøver å programmere, vil den vise deg den ødelagte porten. hvis det er isp og isp pinnene er ok, vil du ikke kunne forstå de andre pinnene feil eller ikke ml

Hei, @ IanP: Så langt som robustheten er bekymret jeg tror det du sier er sant, men jeg trenger noen bevis ikke bare noe som jeg har tro på. en annen ting im ny elektronikk, så det er sannsynlig å være mulig at jeg gjør noe dumt med UC. @ WP100: Jeg har bare en programmerer kabelen (mens jeg bygger det selv) og kun én mikrokontroller chip, dens vanskelig å få dette chip i lokale markedet, så jeg må bestille det fra nettet (som vil ta tid) pluss hvis kabelen er problemet det vil skade min andre IC også, så jeg vil sørge for at med denne IC bare. så langt som kabellengde er bekymret for jeg har alt på ett breadboard og PC til breadboard kabelen er ikke mer enn 1 meter lang. @ ML: Jeg har spenning ragulator i kretsen slik at sjansene for overspenning er mindre. du sa noe IC programers omfatte IC Tester, kan du nevne noen? så jeg kan prøve med det. takker alle for svar. se bilde som er knyttet til min kretskort, dets Li'l rotete men min første krets, vil forbedre den.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back