microOhm Meter

G

glenjoy

Guest
Jeg trenger å måle mange motstand banker, jeg vil bruke en to wire voltmeter og et par 16to1 multiplexers, 16 fordi det er 16 resistances / motstander og utgang til testere kabel.

Problemet er hvordan man kan eliminere multiplexers' motstand, jeg trenger virkelig en råd eller krets,
og ikke en link til teorien om fire ledning / Kelvin måling fordi jeg vet det allerede.

Hallo!

Kanskje du kan skuffen med lite signal siv reléer?Bare sugestion.

Hilsen!

Ingen siv reléer takk, det er derfor jeg skal bruke multiplxers å unngå kostnadene og vedlikehold av reléer.

Hei,

Kan vennligst sette andre innganger, btw, har en Ohm meter leverer Beregnigner undertest en konstant strøm deretter lese spenningsfall?

Jeg vil stolpe senere skjematisk jeg har i tankene.

Hallo!

Men med multipklexers du har problemer med chnage motstand
fordi temperaturen endres.Hva tror du?Jeg nå som tester utstyr bruker vanligvis siv reléer.Og levetid på dette reeed reléer er ganske lang.Hvilken MUX har du i tankene?

Hilsen!

Jeg planlegger å bruke MUX
er av Maxim / Dallas Semiconductor.De analoge MUxs.Ja jeg vet Test Equioments bruker siv reléer, men problemet er kostnaden og vedlikehold, jeg brukte til å fungere som en test ingeniør i Maxim halvledere, og har bakgrunn og eksponering i test utstyr, dette prosjektet jeg gjør nå er også for dem, noe en donasjon.

Den beste måten er å måle spenning (tilkoblet via musltiplexer) på motstander koblet til gjeldende kilde (også tilkoblet via multiplexer)
Som interne voltmeter motstand er mye høye enn noen miltiplexer tilkobling, nøyaktighet vil bli ganske god.
La si 10MOhm/100 Ohm = 10e5.Det er mye mer enn oppløsningen av multimeter (hvis det ikke profesjonelle ett).

Eller:
Sett en shortcircuit på hver multiplexor, og måle multiplexor motstand før du gjør andre tiltak.Deretter sub har verdi fra motstander
måle.(Ta vare på nåværende / motstand Dependance i miltiplexors).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back