mikro Ampere strømtilførsel

A

aalbaschar

Guest
Hei! Jeg jobber med å utforme en touch knapp med pico makt AVR mikrokontroller. på å oppdage en touch, skal systemet aktivere en AC apparat. For det vil jeg bruke en triac. Hele kretsen bør forbruker ikke mer enn 1 mA ved 2V. Nå er jeg leter etter den beste måten å drive denne kretsen fra AC strømnettet uten å bruke en klumpete strømforsyning og med lavest mulig kostnad. Har noen har noen forslag? Thanx for hjelp Baschar

Prøv kondensator kobling til strømnettet. Den reaktans av hetten (e) kan brukes til å slippe spenningen. Du kan utelate C3 (på nøytral wire) i bildet hvis du ikke trenger isolasjon. Innse skjønt, at spenningen vil variere med belastningen og at linjer harmoniene er koplet om caps lett.
Hei! Jeg jobber med å utforme en touch knapp med pico makt AVR mikrokontroller. på å oppdage en touch, skal systemet aktivere en AC apparat. For det vil jeg bruke en triac. Hele kretsen bør forbruker ikke mer enn 1 mA ved 2V. Nå er jeg leter etter den beste måten å drive denne kretsen fra AC strømnettet uten å bruke en klumpete strømforsyning og med lavest mulig kostnad. Har noen har noen forslag? Thanx for hjelp Baschar

Tusen takk bobmcbride! Jeg tror det er akkurat det jeg var ute etter :)

Advarsel, må kondensatorene være av de riktige typene fordi hvis en koblet til live strømnettet var å svikte kortslutning, ville det ødelegge mye av komponenter og gi noen en en dødelig sjokk. :-( Frank

Thanx for advarselen! Jeg vil bruke keramiske kondensatorer med 500V DC nominell spenning.

Du vil ha en zener klemme på produksjonen eller inngangen på brua for å hindre at store spenninger under svært lett belastning.

Jeg bruker X eller Y karakter kopling caps, avhengig av situasjonen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back