Mikrobølgeovn EDA programvare

D

drabos

Guest
Skriv her, hva din mening om mikrobølgeovn / RF EDA verktøyet.Hva er deres fordeler og ulemper?
Så, hva er best for systemet simulering, enkel krets analyse og syntese og kompleksitet krets analyse og syntese?
Hva er bra for MMIC eller RFIC eller atskilt kretser?

Agilent ADS
Eagleware Genesys
Ansoft Designer
AWR Mikrobølgeovn Office
....

Hei

Jeg har brukt AWR Mikrobølgeovn kontor, for lineære krets simuleringer.Svært enkel å bruke.Det er født som et Windows-program.Det betyr, er det raskt å lære (fordi det er logisk) og rask å bruke, selv om u bruker den sjelden.

For kretssimulering, tror jeg de siste 3 er veldig lik.Iam ikke sikker på om annonser.

Egentlig Agilent har nettopp kjøpt Eaglevare, soo kanskje ADS skal være foreldet.

/ pr

Jeg tror de vil fortsette ADS er ADS2006 blir snart løslatt

og de har utviklet HB motoren i 2005 er det svært god

khouly

I like Microwave Office.

Den er stabil og rask å bruke.Layout og grafikk er mye bedre enn annonser.Den MMIC prosessdesign kits er tildele mer avansert enn ADS.Jeg tror ikke ADS kan håndtere utforming av RFIC.

Eagleware har den mest syntese verktøy, men filtrene er sannsynligvis hva folk flest bruker og mikrobølgeovn Office bruker NuHertz, jeg kjøpte den, og det fungerer godt.

Den AWR Visual System Simulator is very nice siden tidenes domenet simulering bruker både reelle og komplekse kilder.Jeg har gjort upconverters med AGC looper og forvrengning og loop forbigående reaksjon var svært nær målt.Det gjør også frekvens domene feier, RF budsjett analyse, og nå fikspunkt simulering for DSP.

Allikevel har jeg brukt alt verktøyet siden '92 og mikrobølgeovn Office er det beste.

Ja, er informasjonen riktig.
Genesys og annonser vil bli videreført, også.

Genesys for mindre problemer og annonser er den kraftigste EDA verktøy (http://eesof.tm.agilent.com/)

Jeg tror ADS har samme kjent som mikrobølgeovn Office.Kanskje ADS er bedre.

For meg,
MWO for brukervennlighet, lineære og ikke-lineær analyse og moderat komplekse systemer.
Eagleware for brukervennlighet, lineær analyse og syntese særlig programmer.
ADS for store komplekse systemer, men generelt ikke like vennlig.
Jeg har bare prøvd Designer 1 eller 2 ganger så ingen mening.

Kjære,

Mikrobølgeovn kontor og Genesys er enklere å use.But annonser og Designer er mer

powerful.ADS er ikke vennlig, men når du lærer å bruke det og se det ytelse

Jeg tror du ikke bruker andre.

Merk: EAGLEWARE er en del av AGILENT nå!

Lykke til!

Har Mikrobølgeovn Office finnes i 1992?
(Jeg tror den første versjonen av Mikrobølgeovn Office kom i 1997)

Jeg er enig med memarian

Jeg har brukt @ DS mye, og er designet med det LNA's, microstrip filtre, Oscillators

det er svært kraftig, rundt av brukervennlighet Jeg synes det er soo ikke vanskelig

hjelp er meget omfattende og meget gode eksempler

Ved hjelp av mikrobølge kontor er ikke så bra, men programmet er enkelt å bruke

men jeg liker @ DS mer

Jeg tror @ DS måte å sette simulering motor u trenger, er veldig naturlig, og jeg føler det den logiske måten å tenke

men begge verktøy er lastet med veldig god simulering alternativer og measurments

khouly

Nei, begynte jeg å bruke EDA-programvare i '92; Eagleware på fire 5 / 14 "disketter. Så Series IV, annonser og MWO. Jeg begynte å bruke MWO ca 5 år siden.

Jeg leste at Mikrobølgeovn Office vet Volterra serien og annonser og Serenade ikke vet at (denne artikkelen var fra år 2000).
Er det sant i dag?
Hva har Volterra serien brukes?

Jeg tror voltera serise analyse ble støttet i mikrobølgeovn kontoret før gjennomføre sine harmoniske balanse simulator

khouly

Hei,

Jeg pleide å jobbe i ADS, så jeg flytter til MWO og jeg har ikke tenkt å gå tilbake til ADS.MWO er raskere, mindre uhåndterlige og bruker vennligere.

Svært lite erfaring med Designer og nesten ikke med Genesys.

flyhigh

Hello All,Lot of enginners svar ... Men nei kropp nevnt hva MMIC / RFIC Design Engineer trenger / forventer fra EDA / DAK miljøet ...

Alle svarene er forutinntatt mot enkelte EDA forhandlere ...

Man kan si eller bestemme hvilken programvare som gir bedre miljø basert på følgende som MMIC / RFIC Design Engineer forventningene / behovet

1.det skal være fullt integrert fra skjematisk til GDSII (inkludert DRC & LVS)
2.Det bør være åpent miljø (grensesnittet til tredjeparts verktøy for EM simulering, DRC, LVS kontrollerer) og selv påberope tredjeparts HB / SPICE simulatorer og
3.Enkel å bruke og lære og også raskere simulering fart & layout evne ...

og det viktigste er støperi prosesstøtte (PDK) for alle støperier ...Bortsett fra DAK-verktøyet / pakke må ha denne featrures
1.Skjematisk Capture
2.Støtte til Hierarkisk Design
3.Foundry biblioteker
4.Simulering Controls / Engines
5.Optimalisering
6.Yield analyse
7.Layout
8.LVS
9.DRC
10.Integrert EM Simulator
og andre faste cad evner ...

Angående simulering Engines det skal ha følgende alternativer
DC
Linear
Non-Linear (HB & SPICE)
Støy
Convolutional / Envolope
og
EM Simulator

Også svært importat ting for verifikasjon det er behov for å samhandle med fullwave EM Simulatorer ... Fordi
Full bølge analyse tar hensyn til alle former for forplantning.
Dette inkluderer både TE og TM-moduser som utgjør hybridmodus stede i microstrip slik analyse kan gjøre rede for virkningene av dispersjon, stråling, osv. for å gi designeren med et kraftig verktøy for å optimalisere ytelsen til en MMIC design ... ..Et slikt verktøy jeg bruker og anbefaler er AWR Mikrobølgeovn Office ...
Jeg håper de fleste av dere er enige om det over ...--- Manju ---

MW kontor er svært dårlig i ikke-lineær analyse.
Også den tekniske støtten er fortsatt dårligere.

Quote:

MW kontor er svært dårlig i ikke-lineær analyse.

Også den tekniske støtten er fortsatt dårligere.

Jeg jobbet på mange EDA programvare ...det beste jeg fant er ANSOFT HFSS 9.0
etter dette, Flomerics 7,0 Microstripes, ADS, Agilent HFSS5.5, Empires, Ansoft designer

hilper skrev:

HeiJeg har brukt AWR Mikrobølgeovn kontor, for lineære krets simuleringer.
Svært enkel å bruke.
Det er født som et Windows-program.
Det betyr, er det raskt å lære (fordi det er logisk) og rask å bruke, selv om u bruker den sjelden.For kretssimulering, tror jeg de siste 3 er veldig lik.
Iam ikke sikker på om annonser.Egentlig Agilent har nettopp kjøpt Eaglevare, soo kanskje ADS skal være foreldet./ pr

hei
den annen programvare u kan fungere for antenner og også andre planar strukturer er Empires ...Lagt etter 3 minutter:hvis u føler utforming av antennen strukturer og waveguide strukturer i hfss bruker mye tid ..Deretter bedre opt microstripes 7,0 ...men sørg tht ur antennen har meshing gjort manuelt

For trådløse arkitektur en digital simulering, ADS kanskje er meget nyttig verktøy.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back