mikrokontroller AT89C51 programmering

• Thread starter Yogesh nelwadkar
  • Start date
Y

Yogesh nelwadkar

Guest
hvilke parametre som er nødvendige for programmering av flere parameter controller som inkluderer temperatur, vannstand og Load nåværende kontroll?
hva er prosedyren for å skrive et program inne i MCU, og endring i det programmet.

Det du trenger er signalet balsam, ADC's, viser, driver for belastningsstrøm kontroll, god programvare for programmering hvis ikke montering og en microcontroller programmerer.

Hvis du ønsker å outsource prosjektet, kan du PM meg.

Jeg foreslår at ADC pleide å være en flerkanals ADC.

Hvorfor valgte du AT89C51?
Har du en programmerer å programmere den?
Jeg tror ikke det, så bedre å starte med mikrokontroller (også basert på 8051-core) som kan programmeres gjennom seriell port, uten eksterne enheter.
Du kan velge en slik fra for eksempel www.maxim-IC.com.
Andre ting er å velge riktig A / D-konverter.Igjen, kan du gjøre det ved Maxim, eller andre steder ..
Det ser ut for ditt formål, trenger du ikke noe over 12-bit, og sannsynligvis 10-bits A / D-konverter ville være tilstrekkelig.

Når du bestemmer deg for hva du ønsker å måle kan du begynne å velge riktig sensorer, så la oss la det på en stund ..

Såvidt programvare er opptatt av, vil jeg oppfordre dere til å starte med montering.Denne tilnærmingen vil gi deg full dyptgående forståelse av hvordan en mikroprosessor fungerer og hvordan du kan styre sin intern / ekstern hukommelse, registre, innganger og utganger ..
Det finnes massevis av linker på 8051 montering (søke i forumet først), inkludert tusenvis av eksempler, og jeg er ganske sikker på at mange av EDA medlemmer vil gi deg mange verdifulle råd
Sist endret av IanP den 04. Mai 2005 10:37, endret 1 gang totalt

Det er bedre u lage en emulator for å skrive programmet, slik at u kan endre den lett.Please visit www.pjrc.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back