Mikroovn Office

H

hasanalhasnawy

Guest
Hi Friends
Jeg prøver å simulere Microstrip Patch Atenna ved hjelp Mikroovn Office-programvare på dielectric substratet av andre lag 2 lag kabinett.1ste laget er luften med er = 1.Det er at høyden på 1ste luft laget er ikke aktiv på det endelige resultatet av port parameterne (S [1 1], impedans og andre ...).Jeg ser at når jeg endret verdien på høyde 1ste laget som påvirker på antennen simulering resultater.Vennligst kan noen hjelpe meg å gi meg conditios eller ligningen for høyre valgtast verdi av høyde 1ste laget.

mange takk.

Hasan qasim

Velkommen Hasan,
hvordan har du det.

hyggelig å se deg her i edaboard.com

Jeg er sikker på at du vil gjøre bruk av dette forumet så mye.

Velkommen / Montadar

Som jeg vet, i Mikroovn Office, nedleggelsen er ikke åpnet tak,
i stedet
er det lukket av metal.Therefore den refleksjon endringer fra toppdekselet når denne avstanden er endret.
Grunnen kan være ..

Takk for alle
Hvordan har du det?Jeg håper alle dem fine.

Takk BigBoss for svar
Ok, men jeg satt toppen grensen av vedlegg er omtrentlig åpne 377 Ohm, som betyr det kabinett er cirka åpnet taket.For mer forklaring innstillingen av kabinett er omtrentlig åpne 377 ohm for kabinett toppen grensen og perfekt conductor for kabinett nedre grensen.og høyde 1ste laget fortsatt affectes på simulering resultater.

hvordan kan jeg sette 1ste laget er ikke aktiv helt på resultatene av Microstip Patch antenne som er trykt på
2. laget.

Takk for hjelp og svar

Hasan Qasim

Hei Hasan Qasim,

Den AWR MWO-EMSight er en skjermet Mehtod av Moments (MOM) basert Planar Elektromagnetiske Simulator og det er bra for
Kretser som Hybrid, MIC, MMIC PCB strukturer ...

For å bruke Antenne Analyse du må ta ekstra hensyn som

1.Hvis du vil at antennen til stråle sett toppen boundary tilstanden til Approx Open (som du gjorde allerede)
2.Sørg for at antennen sitter i midten av kabinett
og ikke i nærheten av veggene i innhengning
atleast langt unna 10 ganger underlaget lag Høyde (h)
3.The Air laget over dielectric underlaget laget satt til om 10Xh eller 0,25 bølgelengde av resonating frekvens (fr)
Deretter vil du få nøyaktige resultater ...

For mer informasjon gå gjennom den elektroniske hjelpen tilgjengelig i MWO ...
MWO / AO / VSS Brukerhåndbok -> analysemetoder: Stabilitet & Antenne -> Antenne analysemetoder

Også hvis du vil ha meg til å hjelpe på utkikk din antenne oppsett, laste opp AWR MWO prosjektet fil (*. EMP) her eller
send den til meg manjunatha_hv (at) ieee.org--- manju ---

Tusen takk Mr. Manjunatha_hv for svar,

--- Velsigne deg

Hilsen
Hasan Qasim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back