Mikroprosessorer og PLS.

D

dalibar

Guest
Hvilken type mikroprosessor er brukt på innsiden av PLC-enhet? Det er få bøker som jeg hadde lest, noe som indikerer eksistensen av mikroprosessoren i prosessoren styret, men de bare ikke si hvilken. Jeg har ingen problem å skrive et program, for å simulere logikken representert ved trinnene av PLC. Men jeg ser ikke noen måte å skrive program for mikroprosessor, som bruker 50 timere og 50 tellere uten så mange avbrudd. Software timere og tellere krever oppmerksomhet fra mikroprosessor. Noen ideer der ute? Takk.

Mikroprosessorer brukes til å dekode og kjøre logikken i PLC. der som det er andre enheter forbundet med en mikroprosessor gjør den virkelige PLC jobb.

hva er forskjellen mellom plc og mikrokontroller. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 46 sekunder: [/color] [/size] hva er forskjellen mellom plc og mikrokontroller.

Kanskje du kan bruke en 16 bits mikrokontroller som er robust overfor støy og EMI-EMC. Jeg tror at timer blokk i PLS generert av programvare vil si: Det er bare én hardware tidsur som genererer avbryter hver 1ms og sette et flagg. Da programvaren logisk kontroll hver timer block for å se om de time-out. Informasjonen blir så sendt til brukeren program (stigen, SFC, etc. ..). Rask tellere for koderen er vanligvis gjort av en bestemt maskinvare. "Slow" counter blir implementert av programvare.

Alt du kan gjøre med PLS kan du også gjøre med mikrokontroller. De fleste av PLS-er har inni mikrokontroller og noen decoupling komponenter som optokoblere, drivere .. etc. Forskjellen er en måte programmering (ladder diagram vs programmeringskode). Også PLS er lett testet til forskjellige industristandarder og deres tilkobling er angitt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back