Min 1ste Colpitts OSC.

A

Ahmed Osama

Guest
Kjære alle

Jeg gjør min 1ste Colpitts OSC.-100 MHz (96 MHz)
og jeg teste den med en nesten FM-radio mottaker men jeg legger merke til følgende:

1 - Jeg hørte en bestemt tone skjønt Jeg burde høre noe jeg mener stillhet på dette freq.(Det var en lasting i mitt strømforsyning fra 12V OC til 8,5 V på drift! Gjør dette kan gjør slikt tone?)

2 - Ruten er svært senstive ett komme i nærheten av det,
er det samtidig endre tone og kan være freq.!Hvordan kan jeg komme over dette?kan noen forklare?

takker alle

Polska firma Goclever wprowadza na rynek dwa zupełnie nowe phablety, czyli nieco większych smartfonów. Modele Quantum 500 i Quantum 600 trafią do sklepów jeszcze przed wakacjami, a jeden z nich od początku będzie pracować pod kontrolą Androida 4.4 KitKat.

Read more...

Når noen en kommer nær de kan endre kanal karakteristika
slik at du kan se / høre en fase (Frek) endres.Du kan prøve å sette en "Kan" over
OSC.slik at du ikke har noen tilbakemelding.Men jeg ville teste det med en Oscope først.

Element_115 wrote:

Når noen en kommer nær de kan endre kanal karakteristika

slik at du kan se / høre en fase (Frek) endres.
Du kan prøve å sette en "Kan" over

OSC.
slik at du ikke har noen tilbakemelding.
Men jeg ville teste det med en Oscope først.

En billig radioen har en RF scenen på sitt antenne og andre scener mellom antennen og oscillator.
Derfor flytter noe mot eller bort fra antennen ikke endre innstilt frekvens som din oscillator.

Audioguru wrote:

En billig radioen har en RF scenen på sitt antenne og andre scener mellom antennen og oscillator.

Derfor flytter noe mot eller bort fra antennen ikke endre innstilt frekvens som din oscillator.

En radio har skjerming i sin utforming, slik at dens frekvens endres ikke når du holder den.

Audioguru wrote:

En radio har skjerming i sin utforming, slik at dens frekvens endres ikke når du holder den.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back