Min PIC prosjektet "tilbakestilling"

B

boncker

Guest
Jeg har blitt bygget en enkel digital klokke med PIC 16F877A.Programvaren ble utviklet i CCS kompilatoren (C-språk).

Først gjorde jeg programvaren til å telle bare sekunder.Alle kjører ok.Så jeg forandret programvaren til å telle minutter og timer, og siden denne endringen min PIC er tilbakestilling etter noen minutter eller timer (det er ingen spesifikk tid å få tilbakestilt, kan i hvert øyeblikk).

Dette prosjektet var i en tidlig kost og nå er i en PCB, men problemet vedvarer.

Se under PIC sikringene jeg brukte:

XT, NOWDT, NOPROTECT, NOPUT, NOBROWNOUT, NOLVP, NOCPD, NOWRT, nodebugPlease, hvordan kan jeg gjøre for å repare denne feilen?

Sørg for at du mestrer klart pin er koblet til VCC med en 10K motstand og en kondensator 100nF til GND.

leomecma

Bom dia leomecma,

Jeg legger motstanden og kondensatoren i MCLR pinner, akkurat du fortalte meg.

Dette problemet dukket opp etter at programvaren modifisering bare.Det var ikke hardware modifikasjon.

Jeg leste at CCS kompilatoren kan lage en kode for at resultatet kan bli en nullstilling i PIC.Er det mulig?

Fyrene,

I dag har jeg slått på lyset på kontoret mitt (der PIC-prosjektet er i gang) og PIC gjorde en reset.Så prøvde jeg flere ganger å slå på lyset og PIC gjorde tilbakestilles flere ganger.

I mitt hus, er kraften linjen 220VAC (127VAC bi-fase) og for å forsyne PIC Jeg bruker en strømforsyning laget av LM317 med gode filtre.

Takk!

det synes GND eller MCLR problemer.Hvis du bruker en protoboard bekrefte tilkoblinger ...

leomecma

Sett en kondensator på tvers av MCLR pin til bakken!Selvfølgelig mekaniske brytere som lett din kan cuase stor pigg på kontroll linjer av digitale circuitries.

prøv 0.01UF

boncker,

Som du er i utbyggingsfasen, foreslår jeg følgende:
Sett en motstand på 47K til VCC.Denne handlingen vil ikke ha negativ efects.
Internt starter programmet 100-200 ms senest VCC nådd 5V.
Når du bestemmer buid A PCB foreslår jeg sette en IC-reset valgt for 80% av VCC, men hvis du ikke ønsker dette kan du la motstanden mellom RESET og VCC.Merk: Hva er verdien av XTAL som bruker?Remenber at hvis du XTAL er> 4MHz du skal bruke når sikringen HS (se merknad i CCS).

FSio

Jeg løser mitt problem.
Kabelen mellom PIC og programmerer var koblet og EMI gikk inn med dette grensesnittet.
Etter at jeg koble denne kabelen under utstyret kjører, det var ingen nullstilt.

Takk alle!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back