Y
yego
Guest
Til slutt denne uken slutt
vil jeg starte min MicroBlaze klone for aller første gang.
Jeg har jobbet veldig hardt for å opprette den.Jeg håper ikke forgjeves.
Det synthesizes OK, bare en final touch, og det skal kjøres.
Jeg tilbrakte mange timer arbeider med det.Så snart det fungerer
vil jeg legge inn litt mer detaljert info om det.
Hvis ingen store feil er blitt bygget i mitt design, det vil kjøre på søndag.
Det var mange problemer, som det ikke er noen god docs beskriver MB arkitektur.Også programmerere guide overlater mye å ønske, så min gjennomføring kan enten være uberegnelig eller ufullstendig.
Jeg har ett problem.Xilinx tilbyr sine Assembler-og C-kompilator for Microblaze sammen i EDK pakken.
Dessverre koster det noen 2500 dollar.Det er ikke over min rikdom, men jeg har bedre ting å kjøpe.
Derfor har jeg verken Assembler eller C-kompilatoren å skrive noe for min MB kjerne.
Først
vil jeg skrive noen enkle tester ved hjelp av maskin (hex) koder, så mine programmer ikke vil være svært imponerende.
Derimot MB toolchain selges av Xilinx er basert på noen GNU utgivelsen.
Jeg kunne ikke få øye på Internett, men kanskje hadde jeg ikke prøvde hardt nok.
Kan noen av de edle leserne av dette innlegget gi pekeren til dette verktøyet kjede eller noe likt som kan lastes ned gratis?
Best regards, yego
Sist endret av yego på 01 juni 2006 15:58, endret 2 ganger totalt
vil jeg starte min MicroBlaze klone for aller første gang.
Jeg har jobbet veldig hardt for å opprette den.Jeg håper ikke forgjeves.
Det synthesizes OK, bare en final touch, og det skal kjøres.
Jeg tilbrakte mange timer arbeider med det.Så snart det fungerer
vil jeg legge inn litt mer detaljert info om det.
Hvis ingen store feil er blitt bygget i mitt design, det vil kjøre på søndag.
Det var mange problemer, som det ikke er noen god docs beskriver MB arkitektur.Også programmerere guide overlater mye å ønske, så min gjennomføring kan enten være uberegnelig eller ufullstendig.
Jeg har ett problem.Xilinx tilbyr sine Assembler-og C-kompilator for Microblaze sammen i EDK pakken.
Dessverre koster det noen 2500 dollar.Det er ikke over min rikdom, men jeg har bedre ting å kjøpe.
Derfor har jeg verken Assembler eller C-kompilatoren å skrive noe for min MB kjerne.
Først
vil jeg skrive noen enkle tester ved hjelp av maskin (hex) koder, så mine programmer ikke vil være svært imponerende.
Derimot MB toolchain selges av Xilinx er basert på noen GNU utgivelsen.
Jeg kunne ikke få øye på Internett, men kanskje hadde jeg ikke prøvde hardt nok.
Kan noen av de edle leserne av dette innlegget gi pekeren til dette verktøyet kjede eller noe likt som kan lastes ned gratis?
Best regards, yego
Sist endret av yego på 01 juni 2006 15:58, endret 2 ganger totalt