minimum komponent mellomrom i den automatiske pick-and-place

J

jayleung

Guest
Hei, alle sammen.Jeg har et spørsmål om minimum komponenten mellomrom i den automatiske pick-and-place montere prosess.

La oss si at jeg designe en komplett krets med alle typer komponenter, med QFN, TSSOP, SOIC ics, og 0402,0603,0805 kondensatorer og motstander.Så hvor nær disse komponentene kan i den automatiske pick-and-place montere prosessen?For eksempel, for en 4mmx4mm QFN (160x160mil ^ 2) pakke, kan jeg plassere en 0402 (40x20mil ^ 2) decoupling kondensator 20mil unna IC?Eller 40mil?

Takk.

Det avhenger av egenskapene til produksjonsanlegg som vil bygge styret.Når det er sagt, selv om det er innenfor kapasiteter, kan det ikke føre til noe som lett kan portet til andre mfgr steder, eller være en design som gir akseptabel produksjon yield om plasseringer og soldermask, vias og blenderåpninger er utsatt for loddetinn bygge bro, solder thieving eller andre flow problemer.Tykkelsen på PCB, kobber vekt, og teknologi (veldig fine pitch SMT, nærhet til BGA, tung termisk områder, etc. kan også påvirke plasseringen.

Foreslår at du lete etter noen IPC-6xx produksjon / kvalitetsstandarder og / eller snakke med noen i PCB produksjon / montasje en liste over de typiske kriterier for å evaluere design.Det er en vitenskap å "design for manufacturability", og hvis du planlegger å bygge tusenvis eller millioner av noe, må du få det riktig eller kvaliteten problemer vil brenne deg.

hei,
utgangspunktet den vanlige plasseringen avstand én komponent omriss (komponent kropp) til en annen komponent er 1mm sin nok.

denne dim.fra 2221 IPC

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back