mitt bilde doesnot arbeid hjelpe meg plz

M

mr_anderson

Guest
hei
Jeg bruker pic16F84A jeg skrev prog for den og få hex-fil, men jeg har lagt den inn i pic det doesnot arbeidet jeg har brukt LEAP 10 enheter, men jeg har lagt merke til at LEAP enheten ber meg om å angi konfigurasjonen ordet før det begynner å brenne hex fil jeg mener jeg har mine konfigurasjon ordet i hex fil men spør meg etter det itz ok men ba meg for "aktiver brun ut bit" hva er det jeg har aldri hørt om det i PIC16F84A , noen forslag plz

Når brun ut er aktivere, enheten nullstille seg hvis VDD kommer under et bestemt nivå.Noen ganger er dette nivået er brukervennlig valgt, se dataarket.

Ric

hei,

Jeg tror se dataarket i starten, men for å være sikker fra ur gjør prøve en annen programmerer med samme brenner ans se resultatet, kan du bruke ICprog hvis ur brenner jobber med det, eller bruke WINpic.

se resultatet og vi r venter ur svar.

takk

Hei

Kontroller at du har valgt målet chip som 16F84A både i sammenstillingen / kompilering av verktøyet samt i programmering grensesnitt.

16F84A er til å ha en brun ut tilbakestille bit tror jeg.Så må det være noen innstillinger feil i ett av verktøyene.

Alle de beste

picstudent

ja det PIC16F84A doesnot har brune bit har PWRON alternativet ok jeg skal prøve det og informere u takk u for hjelpen

Du må sjekke også de andre biter i cofiguration ordet.Hvis dette PIC har WDT, for eksempel, hva om WDT?hvis det ikke var deaktivert programmet må ha en klar vaktbikkje innenfor program for å hindre tilbakestilt se hunden, også kontrollere om den riktige innstillingen av oscillator biter er satt.

mr_anderson wrote:

hei

Jeg bruker pic16F84A jeg skrev prog for den og få hex-fil, men jeg har lagt den inn i pic det doesnot arbeidet jeg har brukt LEAP 10 enheter, men jeg har lagt merke til at LEAP enheten ber meg om å angi konfigurasjonen ordet før det begynner å brenne hex fil jeg mener jeg har mine konfigurasjon ordet i hex fil men spør meg etter det itz ok men ba meg for "aktiver brun ut bit" hva er det jeg har aldri hørt om det i PIC16F84A , noen forslag plz

mr_anderson,
For å starte med PIC, montering er det beste valget etter min mening, og MPLAB / MPASM fra Microchip er hva du bør bruke, de er den beste programvaren støtter Microchip MCUs (selvfølgelig !!!), med simulator, og viktigste, absolutt gratis.

For å skrive kode for Microchip MCUs for første gang, ved siden følge eksempelet koder elswhere på internett og Microchip PIC bøker, bør du følge koden maler levert av Microchip sammen med MPLAB / MPASM at folk lett glemmer.I maler, kan du finne ut strukturen og prinsippet om koden for bestemte PIC, som er svært nyttig og nyttig.Husk også at malen for samme PIC kan være litt forskjellig fra versjon til versjon av MPLAB / MPASM, så du hadde bedre å bruke høyre mal.

Du finner koden mal for PIC16F84A slik,
må du huske at selve stedet er avhengig av hvilken versjon av MPLAB / MPASM, dette er koblingen for MPLAB v.7.xx:

"C: \ Programfiler \ Microchip \ MPASM Suite \ Template \ Kode \ f84atemp.asm".

Åpne denne filen med et tekstredigeringsprogram, for eksempel Notisblokk i Windows, eller direkte av MPLAB / MPASM, vil du tjene på det.

Hope noe klarere for deg.Jeg er veldig lei meg for min lange ord.

Happy programmering.
nguyennam

takk u guys Men jeg har skrevet prog itz "200 linjer" thatz hvorfor jeg didnot legge det ut, må jeg bygge den, og jeg får hex-filen, kjører jeg det på MPLAP v 7 og i simutalted det på det itz arbeider trolig, Jeg også disableb den WDT, itz fungerer på simulering men problem.er når jeg brenne det på enheten i donot kjenner jeg tror programmerer jeg har problemer.
takk u igjen

Hvis du bruker lav spenning programmeringsmodus, må du rullegardinmenyen til PGM pin, i systemet, ellers vil den skrive i programmeringsmodus og konfigurasjon ord kan være skadet.Videre til LVP bit kunne fjernes og deretter bare høyspenning programmeringsmodus vil programmet ditt bilde.Glem at hvis Programm bruker høyspenning programmering.Du kan også teste et enkelt program som blinker en LED, bare for å se om programmerer fungerer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back