Mitt første prosjekt fungerte ikke :-( Vet ikke hvorfor?

I

itsallgood

Guest
Vennligst kan noen hjelpe meg. Jeg har gjort mitt første krets og det fungerer ikke. Alt som skjer er at alle LEDene bo på, hele tiden ... Her er min kode (PicBasic Pro):
Code:
 @ __ config _INTRC_OSC_NOCLKOUT & _WDT_ON & _PWRTE_ON & _MCLRE_OFF & _BODEN_ON & _LVP_OFF ​​& _CP_ALL & _DATA_CP_ON loop: lav 2 høy 0 pause 100 lav 0 pause 100 høy 0 pause 100 lav 0 pause 100 høy 0 pause 100 lav 0 pause 100 høy en pause 100 lav en høy 2 pause 1000 goto sløyfe slutt
Dette er min krets - ved hjelp av en PIC 16F628:
 firstCircuit.GIF
Hvis noen kunne PLEASE, fortell meg hva jeg har gjort galt: (Det går fint i Proteus Cheers..
 
@ __ Config _INTRC_OSC_NOCLKOUT & _WDT_ON & _PWRTE_ON & _MCLRE_OFF & _BODEN_ON & _LVP_OFF ​​& _CP_ALL & _DATA_CP_ON sjekk WDT off vdd tilkobling feil og skrive hex til pic med riktig alternativ
 
masud58, takk for raskt svar, er at den eneste grunnen til at det ikke fungerte? så den øverste linjen skal være:
Code:
 @ __ config _INTRC_OSC_NOCLKOUT & _WDT_OFF & _PWRTE_ON & _MCLRE_OFF & _BODEN_ON & _LVP_OFF ​​& _CP_ALL & _DATA_CP_ON
Kan du se noen annen grunn til at det ikke vil fungere? Jeg må resolder chip hver gang, så jeg ville virkelig liker å sørge for sin rett. Hva mener du med: "og skrive hex til pic med riktig alternativ" Just omskrive chip med denne endringen? Er det det du mener? Takk veldig mye.
 
Hei jeg vet ikke pic grunnleggende bare vanlig basic og C, assembler osv. .. Men du trenger ikke å definere input og output pins?? Jeg ser ikke noe sånt i koden. Også jeg ikke se noen 5V på pin 14 vdd pin! .. WDT_ON bør være WDT_OFF! Paul.
 
Jeg tror ikke du trenger å definere input og output pins i picbasic pro? Jeg visste ikke at vdd nødvendige kraften vel! takk, jeg legge til at, så nå min curcuit ser slik ut, og jeg har fått watchdog timer slått av.
firstCircuit2.GIF
Er det det? burde jeg repogram og resolder? Mange takk.
 
Hi Vdd bør være direkte til 5V ikke gjennom en motstand!. Og jeg er nesten sikker på at du må definere pinnene som input og output! Jeg sjekket for deg: http://www.rentron.com/PicBasic2.htm og faktisk du må definere pinnene med inngang eller utgang uttalelser. Paul.
 
Takk for all denne hjelpen, I eksempelet "blink" ved hjelp picbasic pro, de bare bruker "høy" og "lav", mener jeg disse statments definere dem som utganger: http://www.melabs.com/resources / samples / PBP / blink.bas "HIGH Gjør pin utgang høy." "LOW Gjør pin utgang lav" Jeg kommer til å ha en gå på omprogrammering nå. Jeg vil oppdatere i et sekund hvis det fungerer ;)
 
prøve å snu comparotor av med denne linjen CMCON = 7 'Analog Comparators off
 
YES! Det fungerer! (Slags), - det altfor fort. I Proteus, er tiden spot on (blinker i 3secs, deretter 3. lyset er på i 10secs), men på min acutal krets, er hele sequance over på noen få sekunder. Jeg tror dvs somthing jeg nødt til å sortere ut i Proteus. Jeg kommer til å forandre alle mine "pause 100" til "1000" og som bør være det. Takk så mye for all hjelp!
 
Hei Det er ikke en god idé å lodde og re loddetinn IC mange ganger. Jeg vil anbefale en IC base. Det ville hindre IC fra å bli utsatt for den lodding varmen mange ganger. Kannan.k
 
ja Kannan.k er rett du bør bruke en ic socket som er billig eller få en ZIF socket eller bruke i kretsen programmg (ICSP). Gjentatt lodding og avlodding vil ødelegge det chip ganske raskt
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top