Mix analog og digital design bekreftelse?

A

alltid @ smart

Guest
Hei alle,

Kan noen fortelle meg hvor du vanligvis gjør bekreftelse for design har blande analog og digital blokker?Enhver verktøyene kan gjøre det?

Hilsen,
Alltid (at) smart

hei,
først, jeg er ikke famaliar med analog design, og jeg hørte noen andre å si at ultrasim eller hsim er dress for blanding simulering.

Hei,

Vanligvis er vi bekrefte den analoge og digitale blokker individuelt med Hspice og NC-Sim.Etter det kjører vi full chip bekreftelse via Hsim i transistoren nivå med utvalgte minimum testmønstre å verifisere samtrafikk og funksjonalitet.

Håper det hjelper:)

Hei,
Bruker jeg VCS NANOSIM kjøre miks modus simualtion, tror jeg det kan passe din forespørsel.

BGS!
hgz

Dette er dokument om VCS.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Først den analoge og digitale porsjoner kontrolleres individuelt.For eksempel bruker HSpice for analog og VCS for digital.Når dette er gjort, integrasjon for blandede signaler verifisering er gjort.
Jeg bruker Nanosim for mixed-signal bekreftelse.

Hei krystall og alle,

Å løpe mix-signal simulering med nanosim, hva slags analog og digital design filer som skal brukes?dvs. Verilog netlist, h-krydder netlist, GDSII, eller noe annet.

Trenger du testbench for digitale delen?
alltid (at) smart

Jeg bruker veien som SunJimmy.
Først fullstendig sjekk av analoge med hspice i hvert hjørne med god nøyaktighet, og Digital med NCsim flere testbench.
Så, for blandet analog digital integrasjon, gjør jeg et toppnivå transistor netlist og simulere den med hsim (lav nøyaktighet) med et svært redusert functionnal test benk i krydder format.Kanskje en Verilog test benk som kan gjøres.Her vil jeg bare sjekke at samtrafikk er god og fungerer som jeg forventet.

Hei,

Å løpe MIX modus simulering, Analog blokkere du kan bruke transistoren nivå netist eller Verilog-A, og det vil bli simulert ved nanosim og digitale blokkere du kan bruke Verilog, vil det bli simulert ved VCS.

BGS!

oh, my ---.
Jeg har aldri prøve å simulere det digitale disign med HSPICE,
og jeg kan ikke engang image den.
Er det mulig?

Hei alle,

Jeg er ganske forveksle med verktøyene, kan noen fortelle meg hva er forskjellen mellom nanosim, hsim og ultrasim?

alwys (at) smart

I utgangspunktet Nanosim, hsim og Ultrasim er alle FAST transistor-nivå simulator.Deres formål er å simulere din krets så raskt som mulig.Både Nanosim og hsim er populære i dagens EDA markedet.Det er vanskelig å si hvilken som er bedre.Ultrasim fra Cadence er et nytt hjørne i dette segmentet.Fremdeles vet ikke sin kapasitet og ytelse.Kanskje noen kan dele sine erfaringer med oss:)

IMHO er det fortsatt ingen god bekreftelse verktøyet for blandet signal design, VCS nanosim eller ams (Eldo / Mach modelsim) er ikke gode nok til å håndtere komplekse blandet signal design.

CatKing skrev:

IMHO er det fortsatt ingen god bekreftelse verktøyet for blandet signal design, VCS nanosim eller ams (Eldo / Mach modelsim) er ikke gode nok til å håndtere komplekse blandet signal design.

Det avhenger av design størrelse.

Hvis brikken er meget stor, må du gjøre noen avveining jobb på tid og nøyaktighet, Nanosim & VCS er gode valg, men for D / A-grensesnitt du fortsatt trenger å gjøre innlegget layout Spice simulering.

hei,
hvis dens store chip prøver å skalere ned!
hvis u vil ha mer informasjon kan du sende oppsettet
ha det
Vasu

ADMS er et veldig goog verktøy for mix-simulering.men det er svært langsom.Nå er jeg bruker Hsim og Verilog-XL, er dette mer rask.

Hi alltid (at) smart,

Å løpe mixed-signal simulering med Nanosim, aksepterer det SPICE fil og Verilog.En ting å merke, den bare godtar Verilog som topp-nivå.
Så vil du testbench være Verilog også.

Angivelig er det 'doughnut' style of simulering kommer ut snart ...venter på den.

alltid (at) smart wrote:

Hei alle,Kan noen fortelle meg hvor du vanligvis gjør bekreftelse for design har blande analog og digital blokker?
Enhver verktøyene kan gjøre det?Hilsen,

Alltid (at) smart

ADMS er et godt verktøy for Mix-signal simulering.Den inneholder modelsim, Eldo, eldoRF og Mach.Den vedlagte filen er dataarket for ADMS.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back