Mixer NF Simulering problemer i Spectre

Q

Quiablo

Guest
Hei folk,

Jeg har noen problemer med å simulere NF en mikser jeg laget.Jeg prøver å simulere ytelsen ved hjelp spekter Periodisk Støytall analyse (kombinert med PSS selvfølgelig), på de måter som er beskrevet både i CADENCE's app notat (http://www.ek.isy.liu.se/ ~ jdab/SpectreRF_Mixer533AN. pdf) og i en tutorial fra Sverige University (ligner instruksjoner).Allikevel, det skjematisk jeg bruker er ikke helt identiske med de som vises i app notatet.Spesielt er jeg biasing alle transistorene gjennom en slags speiling strukturer, og ikke direkte i Porter som fôrer LO og RF-signaler.Det betyr at jeg også inkludert kondensatorer til par RF og LO signaler til portene til den aktuelle transistorer.Jeg tror det er ikke så vanskelig å forestille seg schamatics.Uansett, når jeg simulere NF feiing frekvens, for apropriate LO nivå, får jeg verdier for NF som dekker 30 til 40 dB (for 10kHz til 10MHz IF frekvens).Er de absurdely enorme verdier, tror jeg.

Jeg har også sjekket inn-og utgang referert støy, og begge verdiene er svært høy (input støy rundt 20nV/sqrt (Hz), output støy rundt 500 nV / sqrt (Hz)).Dessuten er støyen faktor store (som forventet fra NF), et sted rundt titalls eller hundrevis av KV / V.Videre skrives jeg Noise bidrag sammendraget.Oppsummeringen viser at RF VI transduceren transistor constributes meste av støy, sammen med speiling transistor som er ansvarlig for biasing sine.Jeg tror det som skjer er en slags kopling fra LO porten til RF-porten.Jeg hadde ikke glemme å slå av RF-utgang (ved å sette den til DC i stedet for kost), så er ikke problemet.Kanskje LO signal blir koblet til RF-inngang, og deretter downconverted til baseband og blir tolket som støy.Jeg vet ikke!Har noen sett noe sånt?

Takk på forhånd!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back