Mobil-lader

P

purifier

Guest
AC -> DC konvertering oppnås ved hjelp av en rectifier ..Og gå av oppnås ved en transformator ...Så antar jeg stepdown 230V til 20V og 20V jeg rette til rundt 9-12V, får jeg min obligatoriske utgang.Men dette ville definitivt gjøre min ciruit se større.

Nowadays, Nokia ladere (adapter) veie så lite som 80gms ...Hva de inneholder ...Kan noen legge inn skjemaet kan du?Jeg lurte på hvordan det DC (som kreves for å lade formål) som oppnås ved at små adapter ...

Det
er samme teknologi som gjør maskinens strømforsyning lettere og mer effektiv, eller recharges batteriet i din barbermaskin: bytte teknologi.Slå kretser avskaffe store transformatorer, men har en høy pitch (frekvens) sutre som
er veldig irriterende, hvis du har god hørsel.

Beklager, jeg har ikke en skjematisk, men hvis du surfer rundt på nettet Jeg
er sikker på at du finner noen.

Lykke til!

Jeg har bare en lader med meg og så jeg tror ikke jeg kan bryte den opp ...i så fall
vil jeg ha min cellphone side også ...Og bytting kretser?Hvordan er de nyttige her, og på hvilken måte kan de erstatte store transformatorer?

Jeg brakk en åpen for å svare på det samme spørsmålet.det brukt en diode bro konvertere 120vAC til 240VDC deretter en HV steg ned til Buck 240V til 5 V.

det
er lett fordi det ikke er noen transformator, men det er ikke enkelt å implementere 240V Buck konverter.
en - det
er dødelig hvis du skru opp
to - 300v sjetonger er vanskelig å finne
tre - 300v caps, etc er dyrepurifier - en dollar konverter slås på og av på noen få hundre kHz - bredden på hver puls kan variere fra 0% til 100%, som gir en effekt spenning på 0-VIN.For dette 240V-5 V program, konverteringsprogrammet kjører ca 2% Driftssyklus.og det
er ikke at det ikke er magnetics, er det bare ingen transformator, så ingen tunge jern kjerne.
alle DC-DC omformer bytte til en inductor, men de slår så fort (kHz-MHz) til inductor kan være liten, så de er små og lette -> gir en total system vekten består hovedsakelig av plast shell for AC veggen vorte.

Hmm ... åpnet en ... og fant noen enheter ... små .... og det inkluderer en bro rectifier ...Nå er det noen måte jeg kan lage en slik krets selv?Kan noen legge inn en skjematisk?

purifier wrote:

Nowadays, Nokia ladere (adapter) veie så lite som 80gms ...
Hva de inneholder ...
Kan noen legge inn skjemaet kan du?
Jeg lurte på hvordan det DC (som kreves for å lade formål) som oppnås ved at små adapter ...

Takk NIC .... jeg laster ned filen nå ... jeg
vil komme tilbake til dette innlegget ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back