mobiltelefon batterilader alltid er koblet til telefonen

P

polarized

Guest
Hei, planlegger jeg å bruke en mobiltelefon i en bestemt type program. Det har å jobbe hele tiden og det er ikke drives av mannen, men det tjener i et automatisert system sammen med en mikrokontroller. Mitt problem er at strømforsyningen til telefonen. Er det en god idé å la batteriet lader (220V eller bil versjon) hele tiden koblet til mobiltelefonen, eller det ville være en bedre idé å koble fra batteri og leverer bare telefonen fra batteriladeren? Er det noen mulige negative og bivirkninger hvis batteriladeren er alltid koblet til mobilen, mener jeg at oppvarming av laderen, eller noen effekter på batterys eller noe annet ... Hilsen.

Hvis du bruker laderen som fulgte med telefonen det ikke vil overlade batteriet. Den ukjente er hva den gjør som batteriet utslipp. Du bør konsultere retninger eller produsenten for å finne ut om det vil la batteriet gå dødt eller om den vil holde den belastes. Noen ladere slås av når full lading er nådd.

Batteriet har definitivt sett sine siste dager hvis du forlater supply koble til. Batteriladeren er bare en transformator fra AC-DC. Tenk sitt beste for å gjøre noen endring i telefonen for å aktivere å bruke direkte likestrøm. Element7k

Telefonen må ha en batterilading kontroller hvis det bruker et Li-Ion batteri. Det blir ingen problemer når du forlater strømforsyning tilkoblet hele tiden. av cube007,

Hei, Når det gjelder batterilading kontrolleren, hvor bør jeg forvente å finne det: inne batteriladeren eller inni mobiltelefonen selv? Jeg ønsker å eksperimentere på Siemens MT50 telefon eller lignende telefoner som C45, C35 osv. .. Er det en dårlig effekt på laderen seg selv fordi tydeligvis det dissipates strøm eller når batteriet er ladet den slår seg av? Hilsen.

Hei polarisert, jeg vet at ladingen kontrollør av Siemens mobiltelefoner er alsways inni telefonen. Du trenger bare plugge en strømforsyning til telefonen når det lades. Beklager, men jeg vet ikke mer om lading teknologi. av cube007,

Du vet at det er mulig å kontrollere tilstanden til batteriet whit noen enkle AT-kommandoer? Deretter kan du koble fra og koble batteriladeren når batteriet når et visst% av kostnader (f.eks koble på 5%, kobler på 95%). Gjør alle Si3m3ns telefonene du ønsker å bruke ha kommandoene du trenger å gjøre oppgaven, ikke spør meg hva disse er, søk AT-kommandoene for GSM referanse, er jeg sikker på at hvis du arbeider på GSM-telefoner, vet du dette dokumentet. Alle de beste

Du trenger virkelig å finne ut hva slags bettery du har først. Lithium Polymers kan bare lades / lades et visst antall ganger før de må endres. De fleste mobiltelefoner jeg har undersøkt har NI-MH. Lykke til

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back