modulation

Q

quaternion

Guest
Jeg er ikke sikker på at jeg legger på rett sted.
Jeg er ny innen distribusjon og mottak.
Senderen er et trådløst et.
Det er en del av et prosjekt og ikke stå alene ett og så å minimere kompleksiteten og kostnaden er et must.Den brukes som en kontroll for en semi on-off operation.It finnes i en enhet (også under design og kan endres) som opererer med en PIC micro-kontrolleren som ser etter en hemmelig kode og hvis koden er riktig kontroll er aktivert, og Tx overføre signaler som styrer on-off operasjon som også er kontrollert av en PIC-LC (dvs. en Rx gi informasjon til PIC og PIC styrer operasjonen). Konstaterer at det finnes annet arbeid i samme prosjekt som jeg ikke snakke om det design som trengs for å være mindre komplisert som jeg sa before.Also merke seg at PICs er små som brukes i vanlig kontroll programmer.
Jeg jobber på 40MHz transportør.Som en start jeg tenker å overføre digital informasjon som ASK (amplitude shift keying), men jeg møter noen problemer som gjør meg til å revurdere om modulering typen skal used.Also senderen og PIC info kilden er ønsket å operere med en DC kilde i området 9 til 12 V (dette er tilstrekkelig å vite at senderen operating range er ikke mer enn 20 meter). Også jeg besluttet å bruke en klasse B effektforsterkeren til å drive antennen, som er utvalgt til å være en normal loop antenne (coil rundt en ferrit stang som brukes til FM detection).

Hvilken type modulasjon er anbefalt i denne saken, og hvis en passende IC for modulasjon og miksing er tilgjengelig behage jeg trenger sine tall, også eventuelle anbefalte IC's eller implementeringer.
De tilgjengelige tid til å fullføre hele prosjektet er 2 uker.
(Jeg synes umulig, men jeg har ikke noe valg)

Mange takk på forhånd.

quaternion skrev:De tilgjengelige tid til å fullføre hele prosjektet er 2 uker.

(Jeg synes umulig, men jeg har ikke noe valg)Mange takk på forhånd.

way ,and so depending on my choice of modulation way others will build the receiver)

Min jobb er å bygge senderen modulen (ta LC produksjon og oversende den ved egnet
måte, og så avhengig mitt valg av modulering hvordan andre vil bygge mottakeren)
Nå har jeg velge en måte, da dette trådløse systemet kontrollene av drift (ikke nå info) så jeg vil tildele konstant frekvenser for hver bestilling jeg ønsker å sende (som DTMF i telefonen sett). Disse frekvensene vil amplituden modulate under transporten. Og på mottakeren bandet pass filtre innstilt til den valgte frekvenser som tar (hver for seg) for demodulated bølgen som angir om bestillingen er sendt og type.
Nå har jeg lyst til å være sikker på at det ikke er problemer i utvalget mitt, hvis det kan du klargjøre den til meg.
Hvis ikke kan jeg bruke en IC som inneholder blandebatteri og oscillator på 40MHz (eller i nærheten av det, men lavere enn 50MHz) og hvis jeg kan det som er dens number.And hva tror du er egnet frekvensene strekker til å ta som en fast modulerende signals.Also Jeg ble anbefalt å bruke en klasse B effektforsterker og preamplify signalet spenning til høyt nivå ved inngangen sin, så jeg ønsker også å vite hvilken ordning av klasse B til bruk og det er bedre å bruke makt MOS eller BJT ( Jeg foretrekker MOS-som jeg tror det vil være mer liner og mindre disstoring signalet i mitt tilfelle-) Også som jeg ikke har nok erfaring hvordan kan jeg par skikkelig mellom systemet stadier spesielt på effektforsterkeren og antennen.
Jeg håper at jeg er klar, og jeg er lei meg for eksempel mange spørsmål.

hei jeg brukte XR2211 som FSK-modulator for liknende program ...Det fungerte bra ...tror du kan prøve det ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back