modulo i VHDL!

M

m_pourfathi

Guest
hei alle,

Jeg bruker VHDL og min kompilatoren er ISE 7.1.
Jeg har en singal b (41 downto 0) og to signal A1 (32 downto 0) og A2 (8 downto 0) som er antatt å være den kvotienten og resten henholdsvis når b blir delt på 300 eller "100101100".
uttrykket jeg bruker er
a1 <= b / "100101100";
A2 <= b mod "100101100";
som synes å være feil.mine signaler skal defineres usignerte.
hva ville være det riktige uttrykket?behage hjelpe!

Vennlig hilsen

er u ikke får det rette svaret ....... eller hva?
ur får kompileringsfeil eller simulering feil??

det står

/ Eller mod kan ikke ha slike operander i denne sammenheng.

så jeg tror det er kompileringsfeil.

hvis du prøver å syntetisere, og modulo operatører kanskje divsion ikke støttes for antall som ikke makter to.Som er å si, kretser å dele kanskje ikke tilgjengelig ...

så er det noen annen måte å gjøre dette i VHDL?har dere noen forslag?

Xilinx som f.eks Altera må divider kjernen for å utføre divisjonen henholdsvis modulus drift.Jeg bruker ikke Xilinx ISE, så jeg kan ikke gi detaljer, men det er nok allerede installert med ISE.Core dokumentene er tilgjengelige på Xilinx.
http://www.xilinx.com/ipcenter/catalog/logicore/docs/sdivider.pdf

Det var veldig nyttig.Jeg setter pris på det.

skillet kjernen kan brukes til utbytte opptil 32 biter.utbyttet jeg behandler er thePCR verdien av MPEG-TS som er 42 bits lang.Det bør deles med 300 slik at jeg kan beregne base og utvidelse deler av PCR verdi for PCR Re-stempling prosedyre.
Noen forslag?

Vennlig hilsen

Vet ikke hvorfor den vilkårlige 32 bit begrensningen er satt.Også jeg er ikke kjent med Xilinx og kan ikke si om det kan være et middel til å bruke kjernen med høyere oppløsning.Det kan være en begrensning i makroen skallet bare.

, the maximum nom/denom width is 256 eg

Med Altera qu (at) rtus lpm_divide MegaFunction,
maksimalt NOM / DENOM bredde er 256 f.eks

Ved hjelp av elementær matematikk, bør du være i stand til å kjede divider kjernen instanser for å øke bredden ordet.Også seriell skillelinjen kjerner er tilgjengelig på internett.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back