MOS som bryter spørsmål

S

suhas_shiv

Guest
Jeg prøver å simulere vedlagte krets.Problemet er med transistorer fungerer som brytere.Det som er forvirrende meg er, gjør transistor, sier den første, må være i metning?Når jeg simulerer det ikke er i metning sett av spenninger i kretsen.Og hvis det har være i metning hvordan jeg bias det?Er min baising galt?Kilden spenningen samme som avløp og dermed Vds = 0V.
Kan noen vennligst forklare hvordan å analysere dette problemet?Takk.

Suhas
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg tror det er ikke behov for thransistor å være i metning fordi transistorene fungere som swiches.De opererer i dyp lineær regionen.Du bare la Vgs> Vth.

i kretsen M1 konfigurert som kilde tilhenger!
hvis du vil bruke M1 som bryter:
1 - bruk PMOS for M1
eller
2 - Bruk høyere kjøre spenning for V1 (1,5 output max voltage)

din krets kan ikke vise hva du vil.Allikevel vil tansistor som bryter ikke bryr seg om metning eller ikke.Problemet er kan transistoren være fullt turn-on

ur med 1,5 V er nok til å slå på ur NMOs TRANSISTOR .. ta ur PULSE 0 til 5V
og sjekk denSkål

Hei igjen,

Ville bare vite en ting, er det ok for MOS å være i triode samtidig fungere som en bryter eller er det et must at det bør være i metning?Jeg har hørt folk som støtter begge.Kan onyone du kaster noe lys?Takk.

suhas_shiv skrev:

Hei igjen,Ville bare vite en ting, er det ok for MOS å være i triode samtidig fungere som en bryter eller er det et must at det bør være i metning?
Jeg har hørt folk som støtter begge.
Kan onyone du kaster noe lys?
Takk.

Det NMOs må være fullstendig slås på.Når det fungerer som et bytte, vil det handle i triode med lav motstand banen.

Du kan sjekke den digitale ic notater.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,
For en MOS transistor til å arbeide som swtich det er ikke nødvendig at den skal fungere i metning regionen.
kwkam skrev:

din krets kan ikke vise hva du vil.
Allikevel vil tansistor som bryter ikke bryr seg om metning eller ikke.
Problemet er kan transistoren være fullt turn-on

suhas_shiv skrev:

Jeg prøver å simulere vedlagte krets.
Problemet er med transistorer fungerer som brytere.
Det som er forvirrende meg er, gjør transistor, sier den første, må være i metning?
Når jeg simulerer det ikke er i metning sett av spenninger i kretsen.
Og hvis det har være i metning hvordan jeg bias det?
Er min baising galt?
Kilden spenningen samme som avløp og dermed Vds = 0V.

Kan noen vennligst forklare hvordan å analysere dette problemet?
Takk.Suhas

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back