motstand av banen

D

deepak242003

Guest
Er det noen måte å finne motstand av banen (sporstoffer) via verificaton andre kan beregne den manuall?

thx

Hi Deepak,

Du kan åpne en test skjematisk og prøver å plassere en motstander eksempel fra tech lib og prøv å endre egenskapene til metall som u vil finne ut motstand.
Deretter kan du se motstand verdien for den aktuelle metla i skjematisk.

Hvis dette ikke er en du leter etter, kan du være litt klart på spørsmålet ditt.

-Ravi

Hvis du vet parametrs av banen inkludert bredde, lenghth og resistivity, kan du beregne motstand ......

Min tvil var om kan verirify det anyhow i utformingen ...dette punktet er avgjørende for motstand søkeord.

Deepak,

Den follwoing sentance er ikke klart
"Min tvil var om kan verirify det anyhow i oppsettmodus ... dette punktet er avgjørende for motstand søkeord"

Kan du riktig ovenfor sentance, slik at jeg kan understnad det skikkelig.

-Ravi

II bety at vi kan bekrefte at calcluated motstand og faktiske motstand av banen samme ........dette punktet er avgjørende i resisance samsvarer ..

Jeg tror ikke du kan bekrefte det av enkelte verktøy.
Eneste måten er å beregne den manuelt vurderer bredde, lengde og resistivity og ikke glem å ta i betraktning VIAS.

Bye Bye

kan du layout banen i layout editor.Bruk en utvinning verktøyet til å pakke oppsettet (inkludert parasitic motstand) og simulere.

Hei,

U kan tegne, pakke og simulere spor å beregne R, men for å effektivt fange opp effekten av sporstoffer R, jeg vil anbefale å gjøre Reliability analyse som rapportene statisk og dynamisk IR slipp (som omfatter slippe grunn Joule oppvarming).

U kan chk ... Hsimplus

Håper det hjelper.

Thnks,

kan du gjøre EM / IR slippe men ikke motstand bruke verktøyet VAVO (Cadence).Men dette vil koste for mye i form av $ $ $.

den billigste måten å computing motstanden av spesifikke banen er å gjøre det manuelt.

skål

Pr min kunnskap ... Du trenger ikke å beregne motstand av kalkulator ... skrive en enkel perl script som tar bredden og lengden på sporet og det vil hjelpe deg mye ...!!!

Også noen nevnte "å ta VIAS i betraktning når beregner motstand" Kan du utdype dette hvordan du gjør dette ...???

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back