motstand for metall reduseres etter hvert som vi går høyere

M

manruru

Guest
hei ..
vennligst gi meg svaret på dette ...
hvorfor motstanden minker etter hvert som vi går for høyere ordens metaller?

conduction bandet er mye langt fra kjernen og dermed magnetisk tiltrekningskraft, og er mye mer fritt til å flytte gi mindre motstand mot flyt av strøm ....

Hallo,

Den resistivitet avtar og bredden øker når vi går til høyere metaller og dette resulterer i nedgang på motstanden.For å støtte mine utsagn, herez formelen:
R = R (L / B)
R --- Resistance
Rs --- Resistivity
L --- lengde av Resistor
W --- Bredde av Resistor

Hvis du tar hensyn til parasittsykdommer motstand da også avstanden mellom disse metallene er høy slik motstand er lav.

Paramjyothi

Paramjyothi skrev:

Hallo,Den resistivitet avtar og bredden øker når vi går til høyere metaller og dette resulterer i nedgang på motstanden.
For å støtte mine utsagn, herez formelen:

R = R (L / B)

R --- Resistance

Rs --- Resistivity

L --- lengde av Resistor

W --- Bredde av ResistorHvis du tar hensyn til parasittsykdommer motstand da også avstanden mellom disse metallene er høy slik motstand er lav.Paramjyothi

Hallo,

Det har oppstått en feil i svaret mitt:

B = Bredde på Metal
L = lengde Metal
Rs = Resistivity av Metal
R = Resitance av metall.

Hvis du vurdere layout eller PNR synspunkt lengde og bredde av metall spiller en viktig rolle for beregning av motstand av metaller eller estimere tidspunktet for en bestemt bane (for PNR problemer).Samme måte for parasittiske beregninger også.

Paramjyothi

normalt høyere metall bygget med diffrerent materiale som er arket motstanden lavere

Forklaringen er enkel - vanligvis M1 er den tynneste, M2-Mtop-1 er tykkere og topp metal er den tykkeste.Også top metal si ofte litt forskjellig legering deretter den andre metaller (kobber noen ganger ...)

manruru skrev:

hei ..

vennligst gi meg svaret på dette ...

hvorfor motstanden minker etter hvert som vi går for høyere ordens metaller?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back