MPLAB C30 installasjon

T

Tom2

Guest
Er det noen som har instruksjoner om hvordan du installerer MPLAB C30 comiler?? Hvis ja pleas laste den opp.

Du bare laste det ned her og pakk nedlastingen. Klikk oppsett og følg instruksjonene. Har du prøvd å installere det og det har sviktet, eller at du har installert det, men er ikke i stand til å kompilere med den? Keith

Jeg installerer MPLAB C30, men når jeg prøver å opprette et nytt prosjekt (på trinn to) når jeg velger Microchip C30 verktøy suite og jeg sette et navn jeg få massasje som «en av verktøyet banen ikke peker til en eksisterende fil .. .. Jeg merket med X ". Jeg får et merke X på LIB 30 Archiver (pic30-ar.exe). Hvordan fikse dette problemet???

Hvis er kompatibel hvorfor jeg får meldingen: executing: "C: \ Programfiler \ Microchip \ MPLAB C30 \ bin \ pic30-gcc.exe"-mcpu = 33FJ06GS101-XC-c "C: \ Documents and Settings \ Administrator \ Desktop \ try.c "-o" try.o "-D__DEBUG-g-Wallpic30-Coff-cc1.exe: error: Invalid-mcpu alternativet. CPU 33FJ06GS101 ikke recognized.Halting bygge på første svikt som forespurt. ------------------------------------- --------------------------------- Debug bygge prosjekt `C: \ Programfiler \ \ Microchip MPLAB C30 \ eksempler \ 1.mcp 'failed.Preprocessor symbol `__DEBUG' er defined.Mon 14 mai 17:11:51 2012 -------------------------- -------------------------------------------- BYGG FAILED?? ? (Jeg definerer enheten til configure-menyen)

Jeg antar det er forbundet med problemet du har med C30 generelt. Den 16 bits C kompilator dekker dsPIC og PIC24 alt i en installasjon. Du kan kjøpe en lisens for en som ikke dekker den andre, men det ville fortsatt virke - optimalisering ville bare bli redusert. Kan du poste prosjektet du prøver å bygge her? Keith.

Jeg fikse det første problemet med C30. Det arbeider for dsPIC30 .. mikrokontroller. Koden jeg bruker er en enkel kode av få linjer (som du kan se nedenfor) bare for å sjekke er kompilatoren fungerer og da vil jeg starte mitt prosjekt. # Include "p33FJ128MC804.h" / / # include "p30F5013.h" / / # include # include / * Kreves for printf * / int main (int argc, røye * argv []) {printf ("Hello, world!" ); return 0;} Ifølge svaret hvis jeg kjøper lisens for både dspic30/33 jeg må re-installere den, eller bare å sette lisensfilen på plass og koble den med MPLAB???

Du kan enkelt installere lisensen. Se her: I koden din, gjør # include passer til enheten du har valgt i MPLAB (jeg antar du brukte den "nye prosjekt wizard")? Keith. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 18:59 ---------- Forrige post var på 18:58 --- ------- [/size] [/color] Dette kan også være av interesse: http://www.microchip.com/forums/m353032.aspx Keith.

Endelig jeg fikse problemet. Nå vil jeg gjerne spørre om noen har noen tutorial om programmering MPLAB C30. (Jeg har erfaring med CCS kompilatoren, men jeg har ikke noen erfaring med C30 kompilatoren).

Jeg fant boken "programmering 16 bit mikrokontrollere i C" nyttig. ISBN10 - 0750682922 ISBN13 - 9780750682923 Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back